کانون و فعالیت‌هایش بهترین فضا و بستر را برای آموزش غیر مستقیم فضیلت‌های اخلاقی دارد

اولین نشست مشورتی با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی در مراکز فرهنگی‌هنری کرمان و تشکیل یک مرکز تخصصی برای آموزش فضائل اخلاقی با استفاده از فعالیت‌های کانون تشکیل شد .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، اولین نشست تخصصی با موضوع مهارت‌های زندگی ۷ خرداد با حضور محسن روحی مدیر کل و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و ویدا رضوی دکترای روانشناسی با هدف تشکیل یک مرکز تخصصی « مهارت‌های زندگی» برگزار شد .

بنا بر این گزارش، تشکیل یک مرکز تخصصی با موضوع و محوریت فضائل اخلاقی برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های پیشنهادی سال ۹۸ کانون استان کرمان بوده است .

مدیر کل کانون کرمان اظهار داشت : هدف نهایی و غیر مستقیم کانون تربیت نسلی پایبند به اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و همچنین مهمترین رسالت مربی‌های کانون هدایت و همراهی کودکان و نوجوانان تا رسیدن آنها به این مقصود است .

وی همچنین بیان کرد: کانون و فعالیت‌های آن بهترین فضا و بستر را برای آموزش غیر مستقیم فضیلت‌های اخلاقی داراست.

بر اساس این خبر در این نشست، راه‌اندازی یک مرکز تخصصی با محوریت آموزش هفت فضیلت «همدلی، وجدان، خویشتن‌داری، احترام، مهربانی، بردباری و انصاف » با استفاده از فعالیت‌های کانونی به یک گروه از کودکان گروه سنی « ب و ج » مصوب شد.

همچنین ایجاد اتاق فکر با حضور کارشناسان و مربیان مجری این طرح از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، والدین علاقه‌مند اعضا و روانشناسان این حوزه از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد .

شایان ذکر است، گزارش فعالیت‌های این مرکز در طی یک سال جمع‌آوری خواهد شد و نتایج حاصل از آن در اختیار دیگر مراکز استان قرار خواهد گرفت .

گفتنی است، دومین نشست مهارت‌های زندگی با ارائه طرح‌های پیشنهادی کارشناسان و ویدا رضوی به زودی برگزار خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =