«رخدادهای خرداد» برای کودکان و نوجوانان روایت شد

در آستانه سی‌امین سال‌گرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ویژه‌برنامه «روایت خرداد» به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با هدف تبیین اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) به نسل کودک و نوجوان، آشناسازی هرچه بیش‌تر آنان با این شخصیت برجسته و در عین‌حال، معرفی وقایع خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲صورت‌گرفت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان در این مراسم که با حضور مدیرکل این مجموعه‌ی فرهنگی و  همراهی بیش از ۱۰۰ کودک، نوجوان و خانواده‌های آنان برگزارشد، از امام راحل(ره) به‌عنوان الگویی مناسب برای نسل کودک و نوجوان کشور نام‌برد و الگوبرداری از سیره‌ی عملی ایشان را راه‌گشا و سازنده خواند.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان

ضیاء غیوری در همین ارتباط، از صلابت و لطافت معمار کبیر انقلاب اسلامی یادکرد و مدارا با مظلومان و ایستادگی در برابر مستکبران را از ویژگی‌های امام راحل(ره) و اخلاقی برگرفته از سیره عملی معصومین(ع) عنوان‌کرد.

وی هم‌چنین از جایگاه کودکان و نوجوانان نزد رهبر فقید انقلاب اسلامی سخن‌گفت و با بیان‌این‌که از منظر امام خمینی (ره)، هدایت این نسل زمینه اصلاح جامعه را فراهم‌می‌کند، افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان نیز لازم‌است با تأسی از این شخصیت‌بزرگ، در مسیرتحقق آرمان‌های انقلاب حرکت‌کنند.

ضرورت ولایت‌پذیری و تلاش برای نیل به اهداف مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، ازدیگر بخش‌های سخنان معاون فرهنگی کانون بود و وی در پایان به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد: قدر خود را دانسته و با قدرت به سوی آینده حرکت کنند.

برپایه این گزارش، بیان وقایع ارتحال امام خمینی(ره) و هم‌چنین قیام خونین پانزده خرداد از سوی مربیان، معرفی کتاب، خوانش شعر و قصه‌گویی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در ادامه نیز حاضران در کارگاه‌های «آموزش کاردستی»، «معرفی کتاب»، «خوش‌نویسی»، « نقاشی» و «ادبی» با موضوع سی‌امین سال‌گرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی شرکت‌کردند.

اجرای نمایش «نهالی که بابام کاشت» توسط مربیان و اعضای مرکز مجتمع رشت و هم‌چنین تقدیر از پنج برگزیده کشوری مسابقه‌ی ادبی«حالا که رفته‌ای» با موضوع ارتحال امام خمینی(ره)، بخش پایانی ویژه‌برنامه «روایت خرداد» به شمارمی رفت.

اجرای نمایش« نهالی که بابام کاشت»
تجلیل از برگزیدگان مسابقه ادبی« حالا که تو رفته ای»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =