استقبال از کارگاه‌های تابستانی مراکز کانون گیلان/ مهلت ثبت نام تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از تمدید زمان ثبت نام کارگاه‌ فعالیت‌های تابستانی مراکز این مجموعه‌ی فرهنگی تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون استان گیلان، اسفندیار ضیائی با اعلام این خبر گفت: فعالیت‌های تابستانی مراکز فرهنگی هنری با شعار«تابستان شاد کانون» برگزارمی‌شود و مربیان این مجموعه با بیش‌از ۴۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی پذیرای کودکان و نوجوانان خواهندبود.

مدیرکل کانون استان گیلان در این ارتباط، پرورش اندیشه و شکوفایی استعدادهای فردی آینده‌سازان ایران اسلامی در محیطی پُرنشاط را از اولویت‌ها عنوان‌کرد و تبدیل آموزه‌ها به مهارت‌های رفتاری مناسب درجامعه را چشم‌انداز حضور نسل کودک و نوجوان در این برنامه‌ها خواند.

اسفندیار ضیائی در عین‌حال بیش از نیم قرن فعالیت در عرصه‌ی فرهنگ، بهره‌گیری از مربیان آگاه و اعتماد خانواده‌ها را سرمایه‌ای ارزش‌مند برای این مجموعه‌ی فرهنگی ارزیابی‌کرد و استقبال مخاطبان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری را ثمره این پشتوانه بزرگ دانست.

این مدیر فرهنگی در ادامه،  نگاهی به برخی از کارگاه‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره‌داشت و کتاب‌خوانی، نشریه‌نگاری، کاردستی، قصه‌گویی، فن بیان و سخنوری روخوانی و تدّبر در قرآن کریم و پرورش خلاقیت و تفکر را از جمله کارگاه‌های فرهنگی برشمرد.

او با اشاره به این‌که کارگاه هنرهای تجسمی، هنرهای بومی و سنتی و صنایع‌دستی، از جمله کارگاه‌هایی است که در مراکز کانون برپامی‌شود، خاطرنشان‌کرد: کشف استعدادها و علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوان به هنرهای نمایشی نیز از فعالیت‌های مربیان در حوزه‌ی هنرهای نمایشی به‌شمارمی‌رود.

ضیائی هم‌چنین نگاهی به فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی کانون داشت و برپایی کارگاه شعر، داستان و نوشتن خلاق، خوانش متون تخصصی و ارتباط با اعضا از طریق مکاتبه را بخشی از فعالیت‌های ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان عنوان‌کرد و ایجاد فرصت‌های مناسب  هم نشینی با صاحبان قلم و اندیشیه را از دیگر این برنامه‌ها خواند.

بخش دیگر سخنان ضیائی به ضرورت افزایش توان‌مندی‌های آینده‌سازان و لزوم واگذاری مسئولیت‌ها به آنان با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اختصاص داشت و وی برپایی کارگاه‌های مهارت‌آموزی، آموزش سبک‌زندگی ایرانی اسلامی به اعضا و خانواده‌ها و درعین‌حال توجه به تقویت سه ضلع مثلث «کانون، عضو و خانواده» را گامی در جهت نیل به این اهداف دانست.

فعالیت‌های علمی و اهمیت آن در رونق اقتصادی نیز از دیگر بخش‌های سخنان ضیائی بود و وی ضمن اشاره به گشایش نخستین مرکز تخصصی علوم کودک و نوجوان در کانون رشت گفت: آموزش نجوم، زیست‌شناسی، رایانه، شطرنج و رباتیک و هم‌چنین، گردش‌گری علمی و  فراهم‌سازی بسترهای لازم برای  بازدید کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از فضاهای علمی کانون، نیز ازجمله برنامه‌های علمی مربیان کانون در مراکز سراسر استان محسوب‌می‌شود.

مدیرکل کانون گیلان در پایان سخنان خود از ظرفیت‌های گسترده ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۲ مرکز فراگیر( ویژه کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه)، ۴ کتاب‌خانه پستی،  ۳ کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه شهری کانون سخن‌گفت و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان را رسالت این مجموعه‌ی فرهنگی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =