مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی سیرچ و انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال جیرفت افتتاح می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در اولین ماه تابستان یک مرکز سیار روستایی و یک انجمن نجوم را افتتاح می کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی سیرچ در ۲۰ تیر و انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال جیرفت در ۲۵ تیر ماه ۹۸ به صورت رسمی افتتاح می شود.

بنا بر این گزارش مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی سیرچ با یک مربی فرهنگی سیار روستایی و یک خودرو سیار پنجشنبه هفته آینده در زیر سرو هزار ساله‌ی سیرچ روستای هوشنگ مرادی کرمانی و با حضور مدیر کل، کارشناسان و مربیان کانون استان کرمان و کودکان و نوجوانان و مسئولان شهرستان افتتاح خواهد شد .

این در حالی است که، این مرکز سیار روستایی تقریبا ۲۵ روستا را پوشش می دهد و حدود ۷۰۰ عضو خواهد داشت.

گفتنی است، خودرو سیار این مرکز هم به کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ویدئو پروژکتور و پرده نمایش، میز و صندلی تاشو، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سیستم صوت و آب‌ سردکن و ... مجهز شده است.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال کانون جیرفت را سه‌شنبه ۲۵ تیر با رصد ماه به صورت رسمی افتتاح خواهد کرد.

 این در حالی است که این انجمن با کارشناسی اسماعیل‌ منصوربهمنی کارشناس ارشد فیزیک و عضویت ۳۲ نفر نوجوانان و ۳۰ نفر بزرگسال به یک کتابخانه تخصصی نجوم در محل مرکز فرهنگی هنری جیرفت هم تجهیز شده است.

 انجمن نجوم جیرفت مراکز مناطق عنبرآباد، کهنوج ،رودبار و مراکز سیار آنها را نیز پوشش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =