کد خبر: 289073
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
بازدید 562
خوبی‌ها را تمرین کنید

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت گفت: تمرین خوبی‌ها، زمینه‌ساز ارتقای توانایی‌ فردی و بستری مناسب برای جلب نظر پروردگار و معصومین(ع) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین افتتاح استانی طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت که با همراهی کانون، اوقاف و امور خیریه و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و هم‌زمان با آغاز هفته کرامت صورت‌گرفت، خطاب به اعضای دختر کانون و مادران آنان گفت: تمرین، نخستین گام برای ارتقای توان‌مندی‌، نورانی شدن قلب‌ها و بستری مناسب برای جلب نظر پروردگار و معصومین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت، دختران ایران اسلامی را فرزندان انقلاب خواند و ضمن شفابخش توصیف‌کردن قرآن کریم، اُنس با این کتاب آسمانی را وسیله‌ای برای رشد و هدایت آنان برشمرد.

وی در ادامه به اهمیت مطالعه کتاب برای این نسل پرداخت و مطالعه کتاب‌های دینی، به ویژه منابع مرتبط با زندگی معصومین(ع) را فرصتی برای آشنایی افزون‌تر با شخصیت بزرگان دین و امکانی مناسب برای زندگی بهتر عنوان‌کرد.

بخش دیگری از سخنان این شخصیت دینی، به ضرورت‌ ارتباط با دوستان خوب، خانواده‌های مذهبی و دارای پیشینه‌ی روشن اختصاص داشت و وی با تاکید بر این موضوع که روابط اجتماعی درست می تواند زمینه‌ی حرکت انسان در مسیر سالم را فراهم‌کند، توجه به این مهم را لازم و ضروی دانست.

او هم‌چنین زن را گوهری در صدف توصیف‌کرد و گفت: «حجاب، نشان ملی و چادر، حجاب برتر محسوب‌می‌شود» و لازم است، امر به معروف و نهی ازمنکر به شیوه‌های شیرین و دلنشین، از اولویت‌های همگان، به ویژه دختران ایران اسلامی باشد.

 آیت الله فلاحتی، در سخنان خود نگاهی ویژه نیز به دهه کرامت داشت و با بیان این‌که واقع شدن حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در کشورمان، برکت و سرمایه معنوی ارزش‌مندی برای ایران اسلامی است، افزود: زیارت حرم این بزرگواران و انتخاب آنان به عنوان الگویی مناسب، بایستی مورد توجه ویژه قرارگیرد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این مراسم که هم‌زمان با دهه‌کرامت و در تقارن با ویژه‌برنامه‌های «ازحرم تا حرم» این مجموعه‌ی فرهنگی برگزارشد، ضمن تبریک ایام، از جایگاه و منزلت زن از منظر دین مبین اسلام سخن‌گفت و نقش دستگاه‌های فرهنگی را درتثبیت این جایگاه مهم و دارای اهمیت ارزیابی‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان و تبیین نگاه حاکم براین مجموعه‌ی فرهنگی، دیگر بخش سخنان اسفندیار ضیائی به‌شمارمی‌رفت و وی با مهم‌خواندن عدالت فرهنگی از دیدگاه مسئولان و مربیان کانون گفت: فعالیت مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و شهری، مراکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه) و کتاب‌خانه‌های پستی آن، بیان‌گر تلاشی هدف‌مند برای نیل به این مقصود محسوب‌می شود.

این مدیر فرهنگی درعین‌حال، هم‌زمانی افتتاح استانی طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت با فعالیت‌های تابستانی کانون را امکانی برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از فرصت‌های مناسب فرهنگی دانست و از آنان برای حضور در فعالیت‌های کتاب‌محور مراکز فرهنگی هنری و طرح پویش فصل‌گرم کتاب کانون در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان دعوت‌کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این مراسم که در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع)،  شهر رشت صورت‌گرفت از برکت‌های معنوی معصومین(ع) و اهمیت دهه کرامت برای حاضران سخن گفت و از همراهی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده، واقع‌شدن حرم مطهر فاطمه اُخری(خواهر امام رضا ع) در استان گیلان را فرصتی مغتنم برای همگان دانست و الگوپذیری بانوان و دختران ایران اسلامی از سیره عملی ایشان را خواستارشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز دهه‌ی کرامت را دهه‌ی خوبی و نیکی‌ها خواند و رسالت دختران در الگوبرداری از شخصیت حضرت معصومه(س)، حفظ حجاب و مقابله با هجمه‌های دشمنان مهم برشمرد.

فاطمه شیرزاد هم‌چنین با اشاره به تلاش دشمنان برای ورود به حریم خانواده‌ها تصریح‌کرد:نقش مجموعه‌های فرهنگی و دستگاه‌های فعال در عرصه‌ی تعلیم و تربیت، ویژه است و برهمین اساس نیازمند حمایت مالی و معنوی از این مجموعه‌ها هستیم.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت

برپایه این گزارش، غبارروبی و عطر افشانی حرم مطهر فاطمه اُخری(ع)، اجرای مسابقه حضوری، قصه‌گویی و خوانش دکلمه از سوی مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت از دیگر برنامه‌های این مراسم در حرم خواهر امام  رضا (ع)، واقع در شهر رشت بود.

گفتنی است، ویژه برنامه‌ی «ازحرم تا حرم» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همراهی  دیگر دستگاه‌های استانی و در نخستین روز دهه کرامت، از حرم مطهر خواهر امام شهر رشت آغاز شده  و هم‌زمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع)، در آستان سلطان جلال‌الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه به نقطه‌ی پایانی خود خواهد رسید و مراکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت و آستانه اشرفیه نقش مهمی در اجرای آن ایفا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =