کد خبر: 289200
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
تخیل کودکان با کتاب‌خواندن قدرتمند می‌شود

محمدرضا شمس نویسنده ادبیات کودک و نوجوان معتقد است که با کتاب‌خواندن تخیل بچه‌ها قدرتمند می‌شود و تضادهای درونی این گروه سنی از طریق ادبیات حل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا شمس که این روزها کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» او در نوبت تصویرگری برای انتشار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد، هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان درباره تأثیرگذاری ادبیات بر این گروه‌های سنی، اظهار کرد: ادبیات باعث می‌شود بچه‌ها خیلی از کارهای درست را انجام دهند و خیلی کارهای نادرست را انجام ندهند از جمله حیوان‌آزاری که کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» به این موضوع و حیوانات در حال انقراض می‌پردازد.

۱۸ تیر سال‌روز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در ایران نام‌گذاری شده است.

وی معتقد است کتاب‌خواندن باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان در لحظه‌های سختِ زندگی، تصمیم درست را بگیرند و هچنین از کتاب خواندن لذت ببرند و آگاهی‌شان گسترش پیدا کند.

شمس یادآور شد: بسیاری از بزرگ‌ترین دانشمندان جهان مانند انیشتین و نیوتن فقط به خاطر علم‌شان به موفقیت نرسیدند بلکه تخیل‌شان بسیار قوی بود. ادبیات به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا تخیل قدرت‌مندی داشته باشند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در ادامه سخنان خود بیان کرد: ادبیات تضادهای درونی کودکان و نوجوانان را حل می‌کند و خیلی از افرادی که از کودکی و نوجوانی کتاب می‌خوانند در بزرگ‌سالی به دنبال کارهای خلاف نمی‌روند.

وی درباره جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه ادبیات این گروه سنی، تأکید کرد: کانون یکی از مؤثرترین نهادهای ادبی در ایران بوده و هست. کانون کتاب‌ها را به روستاهای مختلف کشور هم برده است و کلاس‌های مختلفی که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌کند، تأثیرگذار است.

شمس در پایان سخنان خود تصریح کرد: کانون تأثیر شایانی در ادبیات کودک و نوجوان دارد و من امیدوارم این تأثیرگذاری تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =