بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک

بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور کودکان و نوجوانان در کنار نویسندگان و صاحب‌نظران در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون فارس، در این آیین که سه شنبه 18 تیرماه به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و با همکاری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز برگزار شد، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس با گرامیداشت یاد مهدی آذریزدی، کودکان و نوجوانان عضو کانون را به مطالعه بیشتر دعوت کرد و گفت: امسال این مراسم را متفاوت از دوره‌های پیش برگزار کردیم تا شما نقطه‌نظرات خود را با صاحب‌نظران و نویسندگان ادبیات در میان بگذارید.

افتخاری با اشاره به برگزاری پنل تخصصی در این برنامه گفت: نویسندگان و شاعران شیرازی درباره نوشته‌های اعضای کانون نظر می‌دهند و تجربه‌های خود را برای شما کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات فارسی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه لذت بردن از ادبیات توسط خداوند در اختیار شما کودکان و نوجوانان قرار گرفته، افزود: خوب شنیدن، خوب صحبت کردن، خوب خواندن و خوب نوشتن 4 مهارتی است که کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کسب می‌کنند. افتخاری اضافه کرد: آفرینش ادبی یعنی اینکه تجربه‌ای را به‌کار بگیرید تا مهارتی از دل آن بیرون بیاید.

مدیر کل کانون فارس با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «آینده، ساختنی است»، گفت: ما می‌توانیم از وجوه ادبیات خود و دیگر کشورها خوب استفاده کنیم و به انتقال فرهنگ بپردازیم زیرا قصه‌ها هیچگاه پنهان نمی‌مانند.

سعید حسام‌پور، رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز نیز با حضور در جایگاه، به جای صحبت کردن وقت خود را در اختیار اعضا قرار داد تا انتظاراتشان در رابطه با ادبیات کودک و نوجوان را با مسؤولین درمیان بگذارند. در این راستا اعضا پیشنهادهایی از قبیل: عرضه کتاب‌های ژانر وحشت در مراکز کانون و تهیه فایل صوتی آثار داستانی و شعر با صدای اعضای علاقه‌مند را ارائه دادند.

 یکی از اعضای نوجوان نیز خواستار به‌روز شدن کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و استفاده از آثار ناشران غیرکانونی شد.

اولیای اعضا هم در این نشست خواستار برگزاری کارگاه‌ها و گسترش این برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها شدند چرا که به اعتقاد آنان، استعدادهای نهفته‌ای در حوزه ادبیات در شهرستان‌های استان فارس وجود دارد.

در ادامه این مراسم با حضور احمد اکبرپور، الهام مزارعی، فاطمه فروتن، هادی فردوسی و سعید حسام پور اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری فارس به خوانش آثار خود پرداختند و از نظرات این چهره‌های ادبی در نقد آثارشان استفاده کردند.

بخشی از این همایش نیز به برگزاری کارگاه نوشتن خلاق ویژه اعضا و کارگاه نقد ادبی ویژه مربیان و دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات کودک اختصاص داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =