طرح «پویش فصل گرم کتاب» در استان گیلان کلید خورد

طرح «پویش فصل گرم کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایش‌خانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «پویش فصل‌گرم کتاب» نگاهی ویژه به «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تمرین مهارت‌های زندگی» دارد و همراه‌سازی تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ و نهادینه‌سازی رفتارهای مناسب اجتماعی در نسل کودک و نوجوان، از اولویت‌های برنامه‌ریزان آن محسوب‌می‌شود.

انتخاب«شعار آینده را باید ساخت» و اجرای هم‌زمان و گسترده آن در بوستان‌ها و تفرجگاه های سراسر کشور نیز گویای اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت آینده‌سازان، معرفی خدمات کانون به مخاطبان، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه برای کودکان و نوجوانان و فرصت‌سازی برای تربیت نسلی سازنده و پویاست.

دومین سال اجرای این پویش کتاب‌محور در استان گیلان، هم‌زمان با دهه کرامت و در تماشاخانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، شهرستان تالش و بخش املش کلیدخورد و با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده ها همراه شد.

برپایه این گزارش، معرفی کتاب، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی و نمایش کتاب ‌فیلم‌های تولیدی کانون، بلندخوانی کتاب و اجرای مسابقه‌ی حضوری، از جمله این  فعالیت‌ها با مشارکت مخاطبان بود.

مربیان کانون در عین‌حال با برپایی کارگاه‌های آموزش کاردستی، خوش‌نویسی و نقاشی و هم‌چنین، برگزاری کارگاه‌های نوشتن‌خلاق، زمینه‌ی شرکت هم‌زمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در این کارگاه‌ها را فراهم‌کردند.

 ارایه‌ی تخفیف‌های ویژه برای ثبت‌نام در مراکز فرهنگی هنری نیز از فرصت‌های پیش‌روی مراجعان به ایستگاه‌های اجرای این طرح در استان گیلان به شمار می‌رفت.

گفتنی است، ایستگاه‌های پویش فصل گرم کتاب در شهرستان رشت از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روزهای دوشنبه در تماشاخانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و روزهای پنج شنبه نیز درهمین ساعت در بوستان‌های قدس، مسکن مهر، ملت، دانشجو و توحید، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهدبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =