رویداد سعدی‌خوانی اعضای کانون خوزستان، هر فصل برگزار می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان رویداد فصلی سعدی‌خوانی را در اهواز برگزار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نخستین برنامه این رویداد ادبی نوجوانان به خوانش آثار سعدی پرداختند و با حضور میهمانانی که خود زمانی از اعضا کانون شماره 2 اهواز بودند و در حال حاضر از شاعران ملی و استانی هستند؛ شیوه‌های خوانش صحیح و حفظ اشعار و حکایات این شاعر بلندآوازه ایران‌زمین را فرا گرفتند.

در این رویداد ویژه‌ی اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری خوزستان که به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون اهواز برگزار شد، وحید کیانی مدیرکل و تعدادی از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی مرادی و قاسم آهنین جان شاعران ملی و استانی و از اعضا قدیمی کانون، نیز حضور داشتند.

این نخستین باری بود که به گفته‌ی کیانی، سعدی‌خوانی در کانون خوزستان به صورت فصلی برگزارمی‌شد و البته قرار است در نشست بعدی این رویداد که در فصل پاییز برگزار خواهد شد، نوجوانان درباره‌ی اشعار و حکایاتی که با همراهی مربیان کانون انتخاب کردند به تحقیق و پژوهش نکات اخلاقی و مسائل مطرح شده در حوزه‌ی زندگی بپردازند و دست‌آوردهای خود را در دومین رویداد سعدی‌خوانی ارایه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در عین حال در آیین آغاز به کار نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی در اهواز گفت: این رویداد ادبی به دنبال آشنا کردن نوجوانان با ادبیات کهن ایران است.

وی با بیان این‌که مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون اهواز به‌ عنوان دبیرخانه دایمی این رویداد انتخاب شده است، افزود: انجمن ادبی سعدی‌خوانی قصد دارد نوجوانان را با نکات اخلاقی مفید و بحث زندگی که در اشعار و آثار این شاعر و نویسنده وجود دارد آشنا کند.

گفتنی است: جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز مختلف کانون پرورش فکری خوزستان از 15 تیر آغاز شده است و تا 20 تیر 1398 ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =