رونمایی از کتاب‌خانه سیار کانون در سیرچ کرمان

آیین گشایش تازه‌ترین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستای سیرچ زادگاه هوشنگ مرادی‌کرمانی برگزار شد تا از این پس بچه‌های این منطقه از کشور از برنامه‌های فرهنگی کانون بهره مند شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌خانه سیار قرار است با یک مربی و یک خودرو، ۲۰ روستا از جمله سیرچ و حدود ۷۰۰ کودک و نوجوان را با اجرای فعالیت‌های فرنگی، هنری و ادبی و کتاب‌های ویژه‌اش پوشش دهد.

بر اساس این خبر، محسن روحی مدیر کل کانون کرمان در این آیین که زیر سایه سرو ۲هزار ساله سیرچ برگزار شد، اظهار داشت: حق بچه‌های روستاست که به امکانات فرهنگی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در این منطقه استعدادهای نهفته بسیاری همچون هوشنگ مرادی کرمانی وجود دارد که باید شناسایی و جذب شوند و پرورش یابند.

روحی گفت: از آن‌جا که امکانات حال حاضر کانون اجازه راه‌اندازی مراکز ثابت را به‌ما نمی‌دهد، اولویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه مراکز سیار روستایی است تا مناطق و بچه‌های بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

آیین گشایش مرکز سیار سیرچ با برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه و اهدای جایزه همراه بود و در نهایت  با رونمایی از خودرو مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون سیرچ و در میان شادی کودکان این آیین به پایان رسید.

این کتاب‌خانه‌ی سیار در روستای سیرچ زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شهر کرمان با آب و هوای معتدل کوهستانی و در بخش شهداد روستاهای این منطقه را پوشش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =