کد خبر: 289451
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
بازدید 195
برگزاری دومین نشست ایده‌یابی در کانون سمنان

دومین نشست آموزشی ایده‌یابی برای فیلم ویژه اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، به‌همت راحله دانایی کارشناس مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری سمنان دومین نشست آموزشی «از ایده تا فیلم» در راستای سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور ویژه اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون با دعوت از سعید خجسته‌فر، نویسنده، کارگردان و رئیس انجمن سینمای جوانان استان صبح روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸ در فاز دوم مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

خجسته‌فر در این نشست با بیان این‌که هر اتفاقی که می‌افتد، رویداد نامیده می‌شود، اظهار داشت: فیلم کوتاه دارای یک شخصیت(قهرمان اصلی) است و اتفاقات فیلم معمولاً در یک‌روز یا یک‌ساعت روی می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان هم‌چنین با اشاره به اهمیت فکر و ایده در فیلم کوتاه، یادآور شد: ایجاز، وجود شخصیت‌های کم، نگاه نو و بکر، کم‌هزینه‌بودن(از نظر تولیدی) و ارائه فکر و دیدگاه و نکاتی از این‌دست می‌تواند از امتیازات یک فیلم‌نامه‌ی کوتاه خوب باشد و حتی بعضی از این عوامل می‌تواند شانس تولید یک فیلم‌نامه را به مراتب بیشتر کرده، آن را به اجرا نزدیک سازد.

وی در ادامه از اعضای نوجوان خواست تا به ایده‌هایی بپردازند که در مدت‌زمان کوتاه، قابلیت ساخت داشته‌باشند و تأکید کرد: فیلم‌نامه‌ی کوتاه در واقع روایتی کوتاه از یک موضوع یا برشی از یک زندگی است که ممکن است در این روایت، تنها از تصویر استفاده شود یا تصویر همراه با گفت‌وگو و فاقد قصه یا موضوع فرعی باشد.

گفتنی است؛ در این نشست دو ساعته، اعضا در ۹ گروه چهار نفره، ایده‌های خود را به داستان فیلم تبدیل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =