کد خبر: 289470
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
«ماهیگیر و بهار» ایرانی به ایتالیا رفت

پویانمایی «ماهیگیر و بهار» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لاگو» ایتالیا نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی به کارگردانی سیدحسن سلطانی به مدت ۱۰ دقیقه و بدون کلام تولید شده و قرار است در بخش رقابتی ویژه فیلم‌های کودکان با نام یونیسف در روزهای ۳۱ تیر و ۳ مرداد ۱۳۹۸ (۲۲ و ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۹) نمایش داده ‌شود.  

انیمیشن «ماهی‌گیر و بهار» برگرفته از کتابی به همین نام اثر مژگان کلهر است که داستان ماهیگیری را روایت می‌کند که در انتظار بهار نشسته اما بازگشت بهار طولانی شده و او هر روز در کلبه خود با ساختن شکوفه‌هایی منتظر آمدن بهار است تا این‌که یک روز بیرون از کلبه شکوفه‌ای را می‌بیند به دنبال آن می‌رود و متوجه می‌شود کوه یخ بزرگی جلوی آمدن بهار را گرفته و....

این فیلم اولین حضور بین‌المللی خود را در کنار پنج فیلم دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجاه‌ونهمین جشنواره فیلم زلین ۲۰۱۹ که چندی پیش در کشور چک برگزار شد، تجربه کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لاگو» از ۲۸ تیر تا ۵ مرداد ۱۳۹۸ (۱۹ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹) در شهر روین لاگو کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =