پویش «فصل گرم کتاب» کانون اقدامی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

پویش «فصل گرم کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تابستان سال ۹۸ در حال برگزاری است.

فریبرز دارایی کانون به ‌عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند. بر همین اساس، پویش «فصلِ گرم کتاب»، با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا در تابستان سال ۹۸ برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری این پویش با شعار «آینده را باید ساخت» عبارتند از توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا.

مخاطب پویش «فصل گرم کتاب» که تابستان سال جاری در ایستگاه‌های این پویش در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، گروه سنی کودک و نوجوان، خانواده‌ها و همچنین عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

در این پویش هر استان موظف به آماده‌سازی حداقل یک ایستگاه با فضاسازی مناسب در فضاهای عمومی شهر از قبیل بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها است به ‌نحوی ‌که امکان تعامل با کودکان و نوجوانان میسر باشد.

فعالیت‌های جذاب و بانشاط برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها مانند بازی‌های گروهیِ محلی، قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب و کاردستی با محوریت توسعه کتابخوانی و ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها و معرفی نزدیک‌ترین مراکز کانون به محل سکونت آن‌ها، از جمله برنامه‌های مدنظر در پویش «فصل گرم کتاب» است.

در این پویش کارت نمادین عضویت برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، به‌منظور ثبت‌نام در مراکز مورد نظر صادر و اهدای کتاب، توزیع بروشور و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ترغیب آن‌ها به عضویت در مراکز فرهنگی کانون انجام می‌شود.

استقبال گسترده از «پویش فصل گرم کتاب» در تبریز

فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در قالب پویش فصل گرم کتاب در پارک ائل گلی تبریز برگزار می‌شود.

در این پویش، که با محوریت کتاب و کتابخوانی، عصر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برپا می‌شود، فعالیت‌های متنوعی از جمله نمایش خلاق، کتابخوانی، شعرخوانی، کاردستی سفالگری و کارگاه های ادبی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

پویش «فصل گرم کتاب» در پارک اللرباغی ارومیه

طرح «پویش فصل گرم کتاب» قرار است عصر روزهای پنج‌شنبه هر هفته تا هفتم شهریور در پارک اللرباغی و پارک قائم ارومیه برگزار شود. این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ با حضور مربیان کتابخانه‌های کانون ارومیه و کارشناسان ستادی اجرا می‌شود.

اجرای این طرح در دو شهرستان اشنویه و چایپاره نیز برنامه‌ریزی شده است .

در اجرای این طرح ستادهای مختلفی نظیر فرمانداری- شهرداری و نیروی انتظامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری می‌رسانند.

«فصل گرم کتاب» در شهرهای مختلف استان اردبیل

پویش «فصل گرم کتاب» کانون استان اردبیل همزمان با شروع تابستان در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، کوثر و نمین روزهای چهارشنبه آغاز شده است.

کانون استان اصفهان و برگزاری پویش «فصل گرم کتاب»

در این برنامه که به همت واحد کارشناسی فرهنگی کانون استان اصفهان، از روز ۱۶ تیر ۱۳۹۸ برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با کانون و فعالیت‌های متنوع آن در استان اصفهان برگزار می‌شود، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر در پارک‌های سطح شهرستان و... مشارکت خواهند داشت.

برگزاری دومین برنامه از «فصل گرم کتاب» در استان البرز

دومین روز از ویژه برنامه پویش ملی «فصل گرم کتاب» به مناسبت دهه کرامت و با موضوع زندگانی امام رضا(ع) اجرا شد.

در دومین روز اجرای این پویش، کانون استان، در بوستان فاتح کرج، میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی بود و ویژه فعالیت‌هایی با موضوع دهه کرامت، زندگانی امام رضا(ع) و عفاف و حجاب در این برنامه توسط همکاران کانون اجرا شد.

تمرین زندگی در پویش «فصل گرم کتاب» ایلام

همزمان با برگزاری کارگاه‌های شهریه‌ای در کنار کارگاه‌های تابستانی، پویش «فصل گرم کتاب» در مراکز شهرستان‌ها نیز آغاز شد و شهرستان‌های، مهران، دهلران، چرداول و ایلام نیز به صورت جداگانه ایستگاه‌های پویش «فصل گرم کتاب» را در فضاهای باز و عمومی شهرستان خود آغاز کرده‌اند.

کانون استان ایلام با ۲۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی برای بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهد و تعدادی از فعالیت‌های را به صورت کتابخانه سیار روستایی برای بچه‌های روستایی به اجرا می‌گذارد و در سه ماه تابستان و روزهای خاصی از سال نیز فعالیت‌هایش را به میان مردم برده و در فضاهای عمومی شهر به صورت مستقیم در بین مردم برگزار می‌کند.

مصلای شهرستان اهرم ایستگاه اول پویش «فصل گرم کتاب» در بوشهر

مرکز فرهنگی هنری اهرم اولین ایستگاه پویش «فصل گرم کتاب» و مراکز دیلم و دیر نیز به عنوان دومین ایستگاه این پویش در استان بوشهر بودند.

این طرح در همه مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر تا پایان تابستان ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد.

پویش «فصل گرم کتاب» میزبان کودکان و نوجوانان تهرانی

کانون استان تهران پویش «فصل گرم کتاب» را در شهر تهران از ۲۶ تیر ۱۳۹۸ آغاز کرده است و تا اوایل شهریور در منطقه ۸ ادامه دارد.

اجرای نمایش عروسکی با عنوان کتاب‌نمایش، برگزاری ایستگاه هنرهای دستی با عنوان فعالیت کتاب‌کاردستی، اجرای بازی‌های محلی و گروهی با عنوان کتاب‌بازی و اجرای قصه‌گویی با عنوان کتاب‌قصه، از جمله برنامه‌های این پویش است.

پویش فصل گرم کتاب کانون استان تهران، روزهای چهارشنبه تا جمعه‌ی هر هفته، از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در بوستان تمدن برگزار می‌شود.

پویش «فصل گرم کتاب» در چهارمحال و بختیاری

همزمان با شروع فصل تابستان، این پویش در پارک سرچشمه فرخشهر، مرکز شماره ۲ کانون شهرکرد در پارک لاله این شهر، مرکز مجتمع کانون در پارک بانوان شهرکرد و پارک مادر و دختر گندمان برگزار شد.

سومین پویش «فصل گرم کتاب» در کانون خراسان جنوبی همراه با استقبال خوب خانواده‌ها

شامگاه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ سومین پویش «فصل گرم کتاب» در کانون خراسان جنوبی در پارک پروفسور معتمدنژاد بیرجند میزبان حضور گرم کودکان و نوجوانان با همراهی خانواده‌های‌شان بود.

برگزاری پویش «فصل گرم کتاب» در بوستان قاصدک مشهد

پویش ملی «فصل گرم کتاب» کانون خراسان رضوی با مشارکت شهرداری در محل فرهنگسرای خادم‌الشریعه روز ۲۷ تیر در بوستان قاصدک مشهد اجرا شد.

در این برنامه، مربیان کانون با برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی ویژه اعضا و والدین ضمن اجرای فعالیت‌های متنوع کتاب‌محور مانند شعرخوانی، داستان‌نویسی، روخوانی کتاب، کاردستی، سفالگری و کتاب، نمایش‌ خلاق و کتاب، نمایش فیلم و قصه‌گویی، به معرفی کانون و کتاب‌های پرخواننده آن پرداختند.

این طرح در ایام تابستان و در روزهای پنج‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

پویش «فصل گرم کتاب» در استان خوزستان

پویش «فصل گرم کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان همزمان با شروع تابستان در دو شهرستان اهواز و دزفول روزهای پنج‌شنبه هر هفته آغاز شده است.

آغاز پویش «فصل گرم کتاب» در کانون استان زنجان

همزمان با دهه کرامت، پویش «فصل گرم کتاب» در طول تابستان در پارک‌ها و اماکن فرهنگی استان زنجان برگزار می‌شود.

آغاز پویش «فصل گرم کتاب» در استان سمنان

پویش «فصل گرم کتاب» به ‌همت مربیان کانون و مشارکت شهرداری در سمنان و شاهرود آغاز و با استقبال کودکان و والدین روبرو شد.

استقبال مردم زاهدان از نخستین اجرای پویش «فصل گرم کتاب»

در زاهدان، کانون استان سیستان و بلوچستان با همکاری شهرداری این برنامه را آغاز کرده و مربیان با انجام فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و پخش نماهنگ میزبان مخاطبان هستند که این برنامه در نخستین گام خود با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو شد.

این پویش هر چهارشنبه، تا پایان شهریور، در پارک سربازان گمنام واقع در زیباشهر، از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

برگزاری «فصل گرم کتاب» در بوستان بعثت شیراز

دومین پویش «فصل گرم کتاب» در بوستان بعثت شیراز برگزار شد.

دومین پویش سراسری کتابخوانی کودکان و نوجوانان نیز از ساعت ١٨ تا ٢١ در بوستان بعثت برگزار می‌شود.

دومین اجرای تابستانی پویش «فصل گرم کتاب» در قزوین

به همت کانون استان قزوین دومین اجرای پویش «فصل گرم کتاب» در تابستان با فعالیت‌های متنوعی همراه شد.

در این برنامه با حضور مربیان کانون در ایستگاه‌های فرهنگی، فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی مربیان و نمایش خلاق، کارگاه کاردستی، معرفی کانون و برنامه‌های تابستانی آن و روخوانی کتاب همراه اجرای استندآپ از سوی اعضا، در راستای تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی انجام شد.

پویش «فصل گرم کتاب» در بوستان‌های قم کلید خورد

پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت سازمان فرهنگی‌ ورزشی شهرداری قم در تابستان ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. این پویش از روز ۱۳ تیر ۱۳۹۸ آغاز شده و قرار است روزهای پنجشنبه هر هفته در یک تفرج‌گاه شهر قم و تا ۷ شهریور ادامه داشته باشد.

برگزاری پویش کتاب و کتابخوانی در بوستان مریوان

مراکز کانون مریوان استان کردستان هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان نخستین ایستگاه پویش کتاب و کتابخوانی را در پارک سپیدار این شهر با حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم این شهر برگزار کردند.

برنامه‌های این ایستگاه شامل فضاسازی پارک سپیدار با عنوان‌های کتاب‌های کانون و اجرای برنامه‌های شعرخوانی، قصه‌خوانی، بازی و مسابقه، معرفی کتاب، سنتورنوازی اعضا و نقاشی با موضوع «کتاب خوب من» بود که اعضا بهترین کتابی را که خوانده به تصویر کشیدند و جمله‌ای زیبا از کتاب را نیز در کنار تصویر خلق کرده ثبت کردند.

کودکان و نوجوانان کرمانشاهی به پویش «فصل گرم کتاب» می‌پیوندند

کانون استان کرمانشاه، در برنامه پویش «فصل گرم کتاب» و با اجرای برنامه‌های مختلف ترویج کتاب‌خوانی، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی را به مطالعه و کتاب‌ علاقه‌مند می‌کند.

پویش فصل گرم کتاب در هفت ایستگاه ثابت و سیار فرهنگی در شهرهای مختلف استان کرمانشاه و با شعار «آینده را باید ساخت» کار خود را شروع کرده است.

آغاز پویش فصل گرم کتاب در کهگیلویه و بویراحمد

پویش ملی «فصل گرم کتاب» با برپایی ایستگاه‌های کتاب‌خوانی در بوستان‌های شهرهای یاسوج و سی‌سخت و گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

خوانش شعر و داستان، روخوانی و هم‌خوانی کتاب، کاردستی، نقاشی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم و قصه‌گویی از جمله فعالیت‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

همچنین پویش «فصل گرم کتاب» در پارک کودک مهرورزی یاسوج میزبان کودکان و نوجوانان یاسوجی می‌شود.

ایستگاه پویش «فصل گرم کتاب» در رامیان استان گلستان

به مناسبت دهه کرامت و با هدف معرفی ظرفیت‌های کانون، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری رامیان اقدام به برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی‌هنری در محوطه باغ تاشته کردند.

در این برنامه که با همکاری حوزه مقاومت بسیج و شهرداری در پایگاه فرهنگی باغ تاشته‌ی شهرستان رامیان برگزار شد، کودکان و نوجوانان با حضور در غرفه‌های فرهنگی و هنری یک شب خاطره‌انگیز را برای خود و اعضای خانواده رقم زدند.

قصه‌گویی مربی ‌مسئول کانون در وصف خوبی‌های امام رضا (ع)، کارگاه نقاشی، سفالگری، کاردستی و برپایی نمایشگاهی از آثار اعضا از ویژه‌برنامه‌های این محفل فرهنگی شبانه بود.

طرح «پویش فصل گرم کتاب» در استان گیلان کلید خورد

طرح «پویش فصل گرم کتاب» کانون گیلان در نمایش‌خانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت آغاز شد.

ایستگاه‌های پویش «فصل گرم کتاب» در شهرستان رشت از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روزهای دوشنبه در تماشاخانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و روزهای پنج‌شنبه نیز در همین ساعت در بوستان‌های قدس، مسکن مهر، ملت، دانشجو و توحید، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود.

پویش «فصل گرم کتاب» در لرستان

پویش «فصل گرم کتاب» برای دومین هفته در بوستان شهید باهنر شهرستان الشتر و پارک دلیجانی کوهدشت و پارک دانشجو دورود استان لرستان اجرا شد.

برپایی «فصل گرم کتاب» در مازندران

طرح پویش «فصل گرم کتاب» به‌منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در استان مازندران برپا شد.

این برنامه در تابستان امسال، سه‌شنبه‌های هر هفته در بوستان‌های ساری و سایر شهرستان‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

آغاز پویش «فصل گرم کتاب»در استان مرکزی
در استان مرکزی پیش‌بینی برنامه برای هشت ایستگاه شهر اراک انجام شده است و سایر مراکز استان نیز با همکاری دیگر مراکز شهرستان و در مناسبتی ویژه مانند نمایشگاه‌های شهرستانی در بازه زمانی تعیین شده به اجرای برنامه می پردازند.

اجرای این طرح تا ۱۴ شهریور با حضور مراکز فرهنگی هنری کانون استان مرکزی در پارک‌ها و مکان‌های نمایشگاهی ادامه دارد.

نخستین پویش «فصل گرم کتاب» در یزد برگزار شد

نخستین پویش «فصل گرم کتاب» یادمان زنده‌یاد مهدی آذریزدی به همت مرکز فرهنگی هنری شماره‌ یک کانون یزد، با فعالیت متنوع، در پارک غدیر برگزار شد.

در نخستین پویش «فصل گرم کتاب»، شش مرتبه، قصه‌هایی از کلیله و دمنه برگرفته از جلد یک کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، با عنوان «خرگوش باهوش»، «داوری گربه»، «سنگ‌ پشت پرحرف»، «احتیاط روباه»، «حاضر جوابی بلبل» و «دوستی خرس» برای بچه‌ها قصه‌گویی شد و آن‌ها در فعالیت سفال‌گری، کاردستی و نقاشی شرکت کردند.

 پویش «فصل گرم کتاب» پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در پارک غدیر، در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =