کارگاه یک روزه بازیگری برگزار شد

کارگاه یک روزه بازیگری با حضور 25 عضو نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، اصغر زیبایی نژاد، مدرس بازیگری، هدایت این کارگاه را برعهده داشت و اعضا را با اصول اولیه بازیگری چون بدن، حس، تمرکز و بیان آشنا کرد. اعضا در کارگاه فرایند محور بازیگری توانایی‌های خود را محک زدند و با تمرین‌های گروهی توانستند درک بهتری نسبت به هنر بازیگری تئاتر داشته باشند. این کارگاه در کنار تمرین‌های عملی، چگونه اندیشیدن را به اعضا آموزش داد تا متوجه این نکته بسیار مهم باشند که زیربنای هر هنری، اندیشیدن و تفکر است که با تلاش و برنامه‌ریزی به نتیجه می‌رسد.

زیبایی‌نژاد با تأکید بر جایگاه کانون در رشد فکری جامعه گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند و کانون بستر مناسبی برای پرورش آن‌هاست. به گفته او کانون می‌تواند در آموزش هنر بازیگری که هنر اندیشه‌هاست جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

خلاقیت، عاطفه و احساس وجه مشترک همه هنرهاست

معاون فرهنگی کانون فارس نیز با حضور در این کارگاه، خلاقیت، عاطفه و احساس را وجه مشترک همه هنرها دانست و گفت: انجمن نمایش کانون فارس یکی از انجمن‌های فعال و مهم است که مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده و استعدادهای اعضای نوجوان را پرورش می دهد.

سعیدرضاکامرانی افزود: اگر بپذیریم که هنر به هفت دسته تقسیم می‌شود، بی‌تردید هنرهای نمایشی یکی از طبقات را به خود اختصاص می‌دهد که یکی از وجوه مشترک بین همه هنرهاست.

 معاون فرهنگی کانون فارس در ادامه گفت: نمایش یکی از هنرهای فاخر است که با بهره‌گیری از دیگر هنرها همچون: موسیقی، معماری، طراحی، ادبیات، فن سخنوری و بسیاری از هنرهای دیگر به فراخور مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهی تأثیرات شگرفی را بر مخاطب می‌گذارد که کمتر هنری از این توانمندی برخوردار است. نمایش همواره در اشکال مختلفی همچون تئاتر صحنه‌ای، نقالی، نمایش روحوضی، تعزیه، شبیه‌خوانی، تئاتر با محتوای نمایشنامه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، کمدی، درام، تراژدی، طنز، هجو، اخلاقی، مذهبی و ... با مردم همراه بوده است؛ از شادی گرفته تا سوگواری‌ها، از فرهنگ گرفته تا اجتماع.

کامرانی در پایان گفت: هنر نمایش و بازیگری هم مانند دیگر هنرها وضعیت مطلوبی ندارد و مسوولین باید بیش از پیش به این هنر فاخر و تأثیرگذار اهمیت بدهند و به پرورش استعدادهای این هنر کهن بپردازند.

انجمن نمایش تجیر با هدف بالابردن انگیزه نوجوانان و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های نمایشی از آذرماه سال 1397در کانون فارس فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =