«آب، ناجی زندگی» در کانون میامی و سرخه

ویژه‌برنامه‌ی «آب، ناجی زندگی» به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مصرف بهینه‌ی آب در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی و سرخه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «آب، ناجی زندگی» با همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: مسلم فدایی رئیس اداره آبفای روستایی میامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان و قدردانی از مربیان کانون برای پرداختن به موضوع مصرف بهینه‌ی آب، درخصوص اهمیت صرفه‌جویی و راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب مطالبی بیان کرد.

فدایی در ادامه، یکی از این منابع طبیعی مهم و حیاتی را آب دانست و از اعضا خواست تا برای صرفه‌جویی در مصرف آب مراقب نحوه‌ی مصرف آن هنگام غذا خوردن، شستن ظرف‌ها، مسواک‌زدن و دوش‌گرفتن باشند.

وی در پایان سخنانش با توجه به افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم‌تر شدن زمین و کاهش دسترسی انسان‌ها به آب آشامیدنی شیرین و سالم بر اهمیت آموزش صرفه‌جویی در مصرف آب برای همگان، تأکید کرد.

رحیمی هدف از برگزاری این نشست را توسعه و ترویج فرهنگ صحیح مصرف منابع، آشنایی اعضا با وضعیت آب در ایران و آموزش روش‌های صحیح مصرف آب عنوان کرد.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه نیز اظهار داشت: با دعوت از مجید فیض رئیس اداره آب و فاضلاب این شهرستان، نشستی با موضوع «مصرف بهینه» ویژه اعضای کودک و نوجوان برگزار شد و پس از آشنایی آن‌ها با اهمیت آب در اسلام و قرآن، نقش آب در سرخه، جداسازی آب شرب و غیر شرب، راه‌های صرفه‌جویی آب و...، کارگاه کاردستی با موضوع آب برگزار و در پایان از سوی اداره آبفا از هفت اثر برگزیده اعضا با تقدیم هدیه، قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =