کد خبر: 289683
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
بازدید 190
نشست آموزشی‌مهارتی سعدی‌خوانی در کانون دامغان

سومین نشست آموزشی‌مهارتی سعدی‌خوانی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان از برگزاری سومین نشست آموزشی‌مهارتی با دعوت از شکوفه حیدرآقایی، نویسنده و شاعر دامغانی خبر داد و گفت: در این نشست، ۲۳ عضو نوجوان ضمن شناخت زوایای جدیدی از شخصیت سعدی که منجر به خلق دو اثر مهم گلستان و بوستان شد با عناصر داستان و تأثیر مطالعه آثار این نویسنده در ادبیات روزمره عامه مردم آشنا شدند.

صرفی در ادامه افزود: کارگاه «سعدی‌خوانی» از برنامه‌های شاخص کتاب کار مربیان این مرکز در سال ۱۳۹۸ است و بیش‌تر فعالیت‌های فرهنگی با محوریت آثار سعدی برای اعضا اجرا می‌شود.

وی هم‌چنین یادآور شد: کارگاه دوره‌ای متون کلاسیک روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه در قالب پرده‌خوانی برای اعضای پسر نوجوان برگزار می‌شود.

صرفی در پایان تصریح کرد: اعضای کارگاه با راهنمایی مربیان، نخست به بازنویسی حکایت ملک‌زاده هوشمند از باب اول گلستان پرداختند و پس از برگزاری جلساتِ روان‌خوانی حکایت و تبیین مفاهیم نهفته‌ی آن، پرده‌خوانی و نقالی را تجربه کردند.

گفتنی است؛ در بخشی از این نشست، اعضای کارگاه سعدی‌خوانی در قالب پرده‌خوانی، حکایت‌خوانی، نمایش خلاق، هم‌خوانی دکلمه و شعر به اجرای برنامه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =