آغاز فصل تازه ‌فعالیت‌های سینمایی کانون با تولید ۲۳ انیمیشن

تولید نزدیک به ۲۳ فیلم کوتاه انیمیشن در امور سینمایی کانون پرورش فکری به‌زودی آغاز می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آن آثار اقتباسی از کتاب‌های کودک و نوجوان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردانی این آثار پویانمایی را جمعی از کارگردان‌های نام‌آشنای این عرصه و برخی استعدادهای جوان برعهده‌دارند تا فصل جدید و پرکاری در فعالیت‌های سینمایی کانون شکل بگیرد.

مدیرکل امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: البته سه کارگردان‌ جوان حوزه انیمیشن از این جمع تولید آثارشان را آغاز کرده‌اند و تلاش خواهیم کرد تا کار ساخت دیگر فیلم‌ها نیز به‌نوبت آغاز شود.

محمدرضا کریمی صارمی افزود: با توجه به استقبال از انیمیشن‌های اقتباسی، ۸۰ درصد این آثار با اقتباس از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته خواهد شد تا مخاطبان را به مطالعه کتاب نیز تشویق کنیم.

او یادآور شد بسیاری از کارگردان‌هایی که ساخت این فیلم‌ها را برعهده گرفته‌اند از چهره‌های مطرح حوزه انیمیشن و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی هستند.

این در حالی است که ساخت پویانمایی «انقراض» اولین فیلم بلند انیمیشن کانون به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایه‌گذاری مشترک کانون و گروه هنرپویا همچنان ادامه دارد و بابک نبی‌زاده نیز در مناطق جنوبی کشور در حال ساخت فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» برای کانون است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =