نشست مشترک مدیرکل کانون استان اردبیل و مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان

نشست مشترک مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری استان اردبیل و مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیمای مرکز اردبیل با موضوع بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این نشست گفت: نظر به اهمیت فراگیر سازی سنت کهن و دیرین قصه‌گویی، رسانه ملی و باشگاه خبرنگاران جوان و نیز اصحاب رسانه، می‌توانند نقش مهمی در اطلاع‌رسانی این رویداد مهم فرهنگی کشور ایفا کنند و با توجه به اهمیت و آموزه‌های این هنر، توسعه و گسترش این مهارت الزامی است.

احدزاده یادآور شد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و۹۰ ثانیه‌ای(قصه زندگی من) برگزار می‌شود که بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

این مدیر فرهنگی تأکید کرد: همراهی و همکاری سازمان‌های مؤثر در این فرآیند به تقویت سنت قصه‌گویی به عنوان سنتی دیرین منجر خواهد شد و این جلسه مبنایی بر تقویت همکاری‌های بسیار خوب و راهبردی است.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه امسال استان آذربایجان غربی میزبان منطقه یک کشوری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تا این مرحله و بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده، اطلاع‌رسانی به داوطلبان و خانواده‌ها ضروری بوده و نقش رسانه‌ها در این فرآیند بسیار مهم است و جشن قصه‌گویی نیز با عنوان «یک روز کانون با قصه» نیز به زودی برگزار خواهد شد.

در این نشست، لطفی مسئول باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیمای اردبیل و هیات همراه نیز ضمن اعلام آمادگی جت اطلاع‌رسانی و پوشش خبری این رویداد، تأکید کردند: همکاری‌های سازنده در این خصوص بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

لازم به توضیح است، قصه‌گویان علاقه‌مند می‌توانند تا ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند و در بخش علمی هم اساتید و علاقه‌مندان دانشگاهی می‌توانند با ارائه مقالات خود در این جشنواره شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =