نشست تخصصی «والدین و مهارت ارتباط با فرزند» در کانون دامغان

نشست تخصصی «والدین و مهارت ارتباط با فرزند» با دعوت از دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان از برگزاری نشست تخصصی «والدین و مهارت ارتباط با فرزند» با دعوت از رضا هوشمند دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران خبر داد و گفت: این نشست در راستای نشست تخصصی‌مهارتی «مشق شب» برای نخستین‌بار با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان و والدین ۳۰ عضو کودک و نوجوان برگزار و با استقبال آن‌ها روبرو شد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران پس از پرداختن به موضوع ارتقای مهارت اولیا درخصوص راه‌های ارتباط والدین با فرزندان و چگونگی کسب اطلاعات روان‌شناختی والدین در زمینه‌ی الگوسازی نوجوانان و مراقبت آن‌ها مطالبی بیان کرد.

هوشمند با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و ارتقای آن بین اعضای نوجوان بر ارتباط آن با مهارت‌آموزی والدین برای برقراری ارتباط با فرزندان و راه‌کارهای مناسب رفتاری با توجه به شرایط خانواده، جامعه و... تأکید و بسیاری از مشکلات رفتاری جامعه را نبودِ مسئولیت‌پذیری و وجود تنش‌های متقابل سنین نوجوانی به بازخورد رفتارهای ناآگاهانه‌ی والدین در روابط فردی و خانوادگی عنوان کرد.

دبیر انجمن روابط عمومی ایران در ادامه با بیان این‌که والدین با مقایسه‌ی خود و نوجوانان، آن‌ها را دچار چالش‌های رفتاری می‌کنند، گفت: والدین برای رسیدن به رفتار مطلوب فرزندان، بایست در به‌روزرسانی خود در مواجهه با دنیای اطلاعات و فضای مجازی و کسب آگاهی‌های مناسب جامعه‌ی اطراف خود تلاش و این فاصله‌ی فکری و زمانی را کم کنند.

وی در پایان سخنانش از والدین خواست با توجه به شرایط زمانی جامعه طوری رفتار کنند تا بتوانند آسیب‌های اطلاعات نادرستی که از طریق شبکه‌های مجازی به فرزندان‌شان داده می‌شود، هوشمندانه شناسایی و مدیریت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =