ششمین نشست تخصصی‌ «مشق شب» در کانون دامغان

ششمین نشست تخصصی «مشق شب» با بررسی موضوع «مهارت ارتباط فرزندان با والدین» در کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ششمین نشست تخصصی - مهارت‌آموزی «مشق شب» با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضا هوشمند نویسنده، ناشر و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران، مربیان و ۳۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران ضمن قدردانی از مدیرکل کانون استان سمنان و ابراز خرسندی از حضور در نشست ماهیانه‌ی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری دامغان به تبیین موضوع «ارتباط فرزندان با والدین» و «مهارت استفاده از فضای مجازی» پرداخت.

هوشمند در ادامه با اشاره به اطلاعات به‌روز نسل نوجوان و حتی کودک امروز و آشنایی آن‌ها با فناوری و تکنولوژی در عصر ارتباطات، فضای مجازی را فضای تهدیدها و فرصت‌ها برشمرد و اظهار کرد: بایست سطح آگاهی و شعور خود را نسبت به آن‌چه که در اطراف است، بالا برد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران در ادامه با بیان رفتارها و مهارت‌های مناسب ارتباط با والدین به چگونگی برقراری ارتباط درست با والدین و بیان مصداق‌های عینی درخصوص وجوه امتیازی ارتباط دوستانه فرزندان و والدین اشاره و بر اثرگذاری این رفتارها در شکل‌گیری شخصیت افراد تأکید کرد.

وی هم‌جنین با اشاره به تمام جوانب و نقاط مثبت و منفی فضای مجازی، یادآور شد: اگر نوجوان با دانش و آگاهی وارد این فضای باز جهانی شود می‌تواند با استفاده و گردش درست در این منبع جهانی به اطلاعات و دانش عظیمی دست یابد.

هوشمند در پایان این نشست به‌منظور آگاه ساختن اعضای نوجوان از آسیب‌های فضای مجازی و تأثیر آن در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها به بیان مصادیق تهدیدکننده‌ی فضای مجازی مانند اینستاگرام پرداخت و از اعضا خواست تا مراقب برخی آدرس‌ها در فضای محازی باشند.

گفتنی است؛ بخشی از نشست به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و مقرر شد اعضا در نشست بعدی، تجربیات خود را در این زمینه با یکدیگر به اشتراک گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =