انجمن قصه‌گویی در کانون سمنان راه‌اندازی می‌شود

انجمن قصه‌گویی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری استان سمنان در آستانه‌ی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در نشست اعضای دبیرخانه‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی سمنان درخصوص راه‌اندازی انجمن قصه‌گویی با حضور مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و هم‌چنین علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی و دعوت از استادان و مدرسان برجسته این حوزه، برنامه‌ریزی شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیر کل کانون استان سمنان در دومین نشست عوامل اجرایی دبیرخانه‌ی قصه‌گویی بر اجرای منظم و دقیق برنامه‌ها در راستای اهداف این جشنواره و هم‌چنین برگزاری جشن‌های کتابخانه‌ای و استانی در خور شأن شرکت‌کنندگان و قصه‌گویان، تأکید کرد.

وی در ادامه از دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی خواست با تدوین تقویم زمانی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه، برنامه‌ریزی کند.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر اجرایی جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در ایتدای این نشست به ارائه گزارشی از آغاز بکار دبیرخانه‌ی استانی و شرح وظایف مسئولان کمیته و اقدامات انجام‌شده پرداخت و در ادامه، اعضای دبیرخانه نظرها و پیشنهادهای خود را درخصوص زمان، مکان، تبلیغات محیطی، نشست‌های علمی و... بیان کردند.  

گفتنی است؛ بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره(دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها) برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار و علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =