چشم اسفندیار تعالی کشور، فرهنگ است

فاضل نظری گفت: چشم اسفندیار تعالی کشور ما فرهنگ است. اگر صدمه‌ای بر پیکره ایران وارد شود، از حوزه‌های دیگر نیست بلکه از سوی موضوعات فرهنگی است؛ باید از فرهنگ صیانت کنیم و آن را توسعه دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم گشایش نمایشگاه نوشت‌افزار امروز ۱۴ مرداد، با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فاضل نظری در این آیین گفت: اگر از فرهنگ صیانت نکنیم تمام دارایی ایران از بین می‌رود. فرهنگ در موضوع‌های متنوعی موثر است و منشا اصلی بسیاری از آسیب‌ها ناشی از ضعف در مباحث فرهنگی است.

مدیرعامل کانون ادامه داد: حوزه اقتصاد تابع فرهنگ است. وقتی در حوزه اسباب‌بازی ‌و نوشت‌افزار به فرهنگ توجه نکنیم شبیخون فرهنگی قوت می‌گیرد که یک قدم از تهاجم فرهنگی جلوتر است. تغییر ذائقه‌سازی در این‌حوزه‌ها باید صورت بگیرد. شخصیت‌هایی که به‌عنوان قهرمان به کودکان ارائه می‌شود، اگر بومی نباشد قطعا شخصیت غربی ترویج می‌یابد و کودک به سمت و سوی آن جذب می‌شود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من، جهان فانتزی کودکان بسیار متفاوت است؛ اگر دغدغه دنیای خیالی بچه ها را ساده در نظر بگیریم، به ناچار باید از تصاویر خارجی استفاده کرد که غالب این تصاویر با فرهنگ ایرانی انطباق ندارد. خیلی از بخش‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند اما استانداردها مناسب نیست

نظری اظهار کرد: در جلسه با معاون امور اقتصادی رئیس جمهور موضوع تاسیس منطقه ویژه اقتصادی اسباب‌بازی مطرح شد و بنا بر این شد تا اقداماتی صورت گیرد.

مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی در ایران نوشت برداشته شده است و امیدواریم که روز به روز شاهد موفقیت و پیشرفت فعالان حوزه نوشت افزار باشیم.

هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی با عنوان «ایران نوشت» ۱۴تا ۲۵ مرداد هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =