سفر «پیک امید» و تماشاخانه سیار کانون به مناطق کم‌برخوردار گیلان

کاروان «پیک امید» کانون پرورش فکری استان گیلان از ۱۵ تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کاروان «پیک امید» به‌منظور نشاط‌بخشی به مخاطبان، گسترش عدالت اجتماعی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان، مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون گیلان میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی ‌می‌شود.

اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی و هنری برای مخاطبان و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، از نقطه‌های روشن این حرکت فرهنگی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، نخستین مرحله از سفرهای شهرستانی «پیک امید» کانون گیلان که هم‌زمان با دهه امامت و ولایت صورت ‌می‌گیرد، همراهی تماشاخانه (تریلی نمایش) سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را به‌دنبال ‌خواهد داشت و نمایش «هفت‌خوان» که بر اساس یکی از داستان‌های شاهنامه و از سوی «آتسا شاملو» نوشته و توسط «میثم یوسفی» کارگردانی شده نیز برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اجرا می‌شود.

این نمایش که با شیوه بازی زنده و ماسک و با درون‌مایه‌ای حماسی و در قالب طنز برای کودکان و نوجوانان تولید شده، روایت‌گر داستان کیکاووس، پادشاه کیانی است که با سپاه خود در چنگ دیوان مازندران گرفتار می‌شود و رستم برای نجات او و سپاهش به سوی مازندران حرکت می‌کند و در این مسیر باید از هفت خوان بگذرد و…

نمایش «هفت‌خوان رستم» که دومین تئاتر از پروژه «کتاب، تئاتر، مدرسه» و برگرفته از کتاب ششم دبستان است که با هنرنمایی محسن رفیعی، علی بیک‌محمدی، عطا مقیمی و  محسن قصری در تماشاخانه(تریلی) سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بر روی صحنه‌می‌رود.

برهمین اساس، کاروان پیک‌امید کانون در نخستین منزلگاه خود روزهای ۱۵ و ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های شهرستان رودبار(لوشان، منجیل، تنکابن و رودبار) خواهد بود و صبح و عصر  ۱۷ مرداد به ترتیب به شهرهای شفت و فومن سفرمی‌کند.

شهرستان صومعه‌سرا، ماسال و شاندرمن، مقصدهای بعدی «پیک امید» در روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد محسوب‌ می‌شود و این کاروان صبح و عصر روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه جاری نیز به ترتیب میهمان مخاطبان در رضوانشهر، چوکا، تالش و اسالم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =