آشنایی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون با جدیدترین تکنیک تئاتر عروسکی

کارگاه آشنایی با تکنیک «پاپ آپ بوک» در تئاتر عروسکی با حضور ابراهیم شاکری و نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ابراهیم شاکری نویسنده و کارگردان تئاتر روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در نخستین کارگاه آموزشی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری با حضور نمایندگان این انجمن از سراسر کشور، کارگاه آشنایی با تکنیک «pop up book» را برگزار کرد.

شاکری درباره موضوع‌هایی که در این کارگاه مطرح شد، توضیح داد: در این کارگاه درباره تکنیک «pop up book» که تکنیکی جدید با قدمتی ۱۰ ساله در جهان است، صحبت و به حاضران معرفی و با ارائه نمونه کارهایی از کشورهای مختلف، تاریخچه این تکنیک بازگو و مجموعه‌ای از اشتباه‌های رایج مبنی بر این‌که تکنیک «pop up book» را بخشی از «اوریگامی» می‌دانند، اصلاح و تفاوت‌های این دو بیان شد.

وی تأکید کرد: برگزاری این کارگاه فرصت خوبی بود تا حاضران با این تکنیک بسیار مهم آشنا شوند و بدانند که تکنیک «pop up book» در حال حاضر در تئاتر عروسکی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکنیکی است که برای خلاقیت هنرمند، محدودیتی قائل نیست.

شاکری در پایان سخنان خود استمرار در برگزاری این برنامه‌ها و همچنین برگزاری کارگاه برای آشنایی هر چه بیشتر نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تکنیک «pop up book» را بسیار مؤثر دانست.

نخستین کارگاه آموزشی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =