کد خبر: 290309
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
بازدید 224
اعضای  کانون به کوچه‌ پس کوچه‌های شهر باران سفرکردند

اعضای بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان در قالب تور گردش‌گری یک روزه با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی شهر رشت آشناشدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این تور گردش‌گری با همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت و در ادامه همکاری‌ این دو مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان برای آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با پیشینه، معماری و داشته‌های فرهنگی این شهر صورت‌گرفت.

طی این ویژه‌برنامه «روبرت واهانیان»، گیلان‌شناس، معمار و مرمت‌گر بناهای تاریخی، از اهمیت دنبال‌کردن«رد خاطره» در کوچه‌پس کوچه‌های شهر رشت و ضرورت شناخت درست از گذشته آن برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت .

او هم‌چنین، شهر را موجودی زنده و میراث پیشینیان دانست و برگزاری تورهای گردش‌گری برای کودکان و نوجوانان را حرکتی ارزش‌مند و قابل تقدیردانست.

برپایه این گزارش، بنای قدیمی‌ساز سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، اداره پست، ساختمان شهرداری، بلدیه، برج ساعت و خانه میرزاکوچک‌خان جنگلی، از مقصدهای این تورگردش‌گری بود و درپایان نیزاعضای مکاتبه ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون مشاهده‌های خود را در قالب شعر، متن ادبی و خاطره‌نویسی، خواندنی‌کردند.

گفتنی است، حضور اسماعیل حاجی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت و گفتگو با اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود که ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸ صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =