کد خبر: 290321
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
بازدید 224
جایگاه ویژه قصه در فضای تربیتی و دینی کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: با توجه به تاثیر قصه در افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی جایگاه ویژه‌ای در فضای تربیتی و دینی دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اظهار داشت: با توجه به تاثیر قصه در افراد و به ویژه در کودکان و نوجوانان خانواده‌ها باید آگاه شوند که می‌توانند به کمک قصه گویی برای کودکان خود مشکلات تربیتی و دینی آنان را حل کنند.

او افزود: در کانون استان کرمان ۴۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار  و پستی فعال است که از این بین ۶ مرکز سیار به صورت کتابخانه‌ای کوچک در خودرو با حضور مربی و یک مرکز مکاتبه‌ای به صورت ارتباط از طریق نامه با کودکان در حال فعالیت هستند.

روحی با بیان اینکه امسال هم شاهد برگزاری مرحله استانی بیستودومین جشنواره قصه‌گویی در کرمان هستیم، گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۴۰ عنوان فعالیت اجرا می‌شود که قصه گویی یکی از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین فعالیت‌هاست.

او افزود: با توجه به اهمیت قصه‌گویی و جایگاه ویژه آن چند سالی است که جشنواره قصهگویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۳ مرحله‌ی استانی، منطقه‌ای و بین المللی در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به کارنامه درخشان استان کرمان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در ۴ سال گذشته استان کرمان در جشنواره بین المللی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده است. همچنین در جشنواره قصه‌گویی «راز ستاره‌ها» که از بخش‌های کنگره‌ی سرداران و شش هزار و ۵۰۰ شهید استان بود و امسال در کرمان برگزار شد، مفاهیم دفاع مقدس در قالب قصه برای کودکان و نوجوانان بیان و استقبال خوبی از آن شد.

روحی به رویکرد  جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: دو سالی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد فضای عمومی و همه‌ی افراد جامعه را در گروه‌های سنی مختلف درگیر شرکت در جشنواره کند.

او گفت: در جشنواره قصه گویی افرادی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند چرا که قصه گویی به عنوان فعالیتی تربیتی در کشورهای دیگر  هم جایگاه ویژه‌ای دارد و ما نیز باید سعی کنیم جایگاه این فعالیت مهم را موثرتر و پررنگ‌تر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =