نتیجه فعالیت‌های کانون، تربیت انسان‌های اندیشمند است

شیوه‌های تربیتی رایج در کانون پرورش فکری می‌تواند به تربیتِ بهترین اندیشمندان، استادان دانشگاه و حتی پزشکان و سیاست‌مدارانی منجر شود که در آینده به تمام مردم دنیا خدمت کنند و آینده کشور را تغییر دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست کانون، در قم با بیان این‌که کانون می‌تواند «فرهنگ پیرو» را به «فرهنگ پیشرو» تبدیل کند، تصریح کرد: امروزه مولفه‌های قدرت در جهان از مولفه‌های فیزیکی و نظامی، به فرهنگی تغییر کرده است و ما اگر دارای «فرهنگ»ی قوی باشیم و بر ارزش‌های دینی خود پافشاری کنیم می‌توانیم به یک نیروی قدرت‌مند در جهان  تبدیل شویم. ما در کانون باید برای تحقق عدالت و پیشرفت در اجتماع و افزایش دانش و سطح فرهنگی کودکان و نوجوانان تلاش کنیم.

مسئول بسیج کانون که در جمع مسئولان و کارشناسان کانون استان قم سخن می‌گفت، همچنین با بیان بخشی از برنامه‌های بسیج کانون توضیح داد: در یک سال گذشته تصمیم گرفتیم برنامه‌ها و کارهایی را به‌صورت جهادی  آغاز کنیم ابتدا اقدام به برگزاری پویش جهادی جهت محرومیت‌زدایی تحصیلی فرزندان این مرز و بوم نه فقط در تهران بلکه نقاط دوردست مرزهای جغرافیای کشور کردیم و با همراهی و هماهنگی معاونت فرهنگی و چند نفر از مدیران‌کل کانون استان‌ها پویش امداد فرهنگی را راه‌اندازی کردیم چراکه هنوز در کشور ما بچه‌هایی هستند که در آرزوی داشتن قلم و دفتر و دفتر نقاشی به‌سر می‌برند.

«تنها» ادامه داد: در این پویش تلاش کردیم در نقاط مختلف کشور آرزوهای حتی کوچک بچه‌های بی‌بضاعت را به‌اندازه توان‌مان برآورده کنیم ابتدا در مرزهای سیستان و بلوچستان این اتفاق افتاد سپس در مناطق سیل‌زده خدمات قابل توجهی به مراکز فرهنگی ارایه دادیم و گل‌ولای را نیز از مراکز کانون در این مناطق پاک کردیم تا بچه‌ها زودتر به آرزوهای‌شان دست پیدا کنند.

او همچنین از تلاش‌های سال گذشته بسیج کانون در همکاری با کانون استان قم و ستاد اربعین برای برپایی موکب و اجرای برنامه در مسیر حرکت زائران اربعین سخن گفت و از ادامه این همکاری در سال جدید خبر داد.

«تنها» توضیح داد این برنامه سال گذشته از سوی اداره کل کانون استان قم با همکاری بسیج کانون اجرا شد و کار فرهنگی سخت و دشوار اما فعالیت بسیار اثرگذاری بود. امسال نیز بسیار مشتاق به همکاری در این برنامه هستیم و قرار است به صورتی‌ گسترده‌تر و با برنامه‌هایی پرمحتوا این برنامه‌ها برگزار شود.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون ادامه داد: مقدمات برپایی این برنامه با همکاری اداره کل استان قم و استانداری و ستاد زائران اربعین قم و بسیج کانون پرورش فراهم شده است و ما علاقه‌مندیم از همه‌ی مربیان داوطلب و بسیجی کانون سطح کشور در این خدمت‌رسانی استفاده کنیم و می‌توانیم تماشاخانه سیار کانون را هم برای برگزاری برنامه‌های متنوع و مناسب با حال و هوای این آیین فعال کنیم.

وحید گلیکانی رئیس ستاد اربعین استان قم نیز در این نشست با بیان این که سال گذشته این استان در اجرای برنامه‌های اربعین جزو سه شهر برتر و از نظر جمعیت زائران مقام اول در سطح کشور را داشته است، تاکید کرد: محتوای برنامه‌های ما در اربعین باید به نحوی باشد که کودکان و نوجوانان هم بتوانند از آن استفاده کنند امسال موکب فرهنگی کانون به صورت رسمی ثبت شده و قرار است با تولید محتواهای فرهنگی و هنری و نمایش فیلم سینمایی، به همه کودکان و نوجوانان، حتی بچه‌های عراقی هم خدمات فرهنگی ارایه کند.

حسن ندافی مدیر کل کانون استان قم نیز در این نشست گفت: بسیاری از افتخارهای جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و برگرفته از فرهنگ عاشورا و اربعین - که همان فرهنگ استقامت و مقاومت است - حاصل شده و ما باید نسل آینده را با این مفاهیم آشنا کنیم.

اهدای هدایای مربیان کانون شرکت‌کننده در برنامه اربعین سال گذشته و پخش نماهنگی از  این برنامه، اجرای یک تعزیه از سوی اعضای مجتمع کانون قم به‌عنوان نمونه فعالیت و کلیپ شهید مدافع حرم شهید حججی،‌ هنرنمایی یکی از اعضای بااستعداد مرکز شماره ۱۰ کانون قم که جمله‌ها را به چند زبان به صورت برعکس بیان می‌کرد وقدردانی از اعضای برگزیده و مخترع جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

قاسم تنها و گروه همراه وی در پایان از مجتمع کانون شهر قم دیدن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =