رویکرد سینما کانون قم اکران فیلم‌های کودک و نوجوان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به راه اندازی سینمای کانون قم اشاره کرد و گفت: این سینما از ابتدای سال جاری راه اندازی و با استقبال مواجه شد و اکران فیلم‌های کودک و نوجوان به صورت ویژه در این سینما دنبال می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم وبه نقل از شهربیست، حسن ندافی امروز در نشست خبری سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قم که در سالن کنفرانس مجتمع کانون برگزار شد، اظهار کرد: امسال سینمای کانون قم از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور میزبان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان استان قم است.    

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی امر کودک و نوجوان در کشور است، تصریح کرد: امسال کانون پرورش فکری در شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نقش محوری داشت و از ظرفیت این نهاد به خوبی استفاده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قم افزود: علاوه بر علاقه‌مندان و عموم مردم، کودکان و نوجوانان عضو ۱۰ مرکز کانون در سراسر استان به طور ویژه به تماشای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان خواهند نشست.

ندافی افزود: کانون پرورش فکری قم در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و دینی فعالیت دارد و اخیرا چهار مخترع از کانون در دانشگاه امیر کبیر برگزیده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته در زمینه فیلم سازی، یک کودک ۱۲ ساله قمی توانست در جشنواره رتبه اول را بدست آورد.

وی همچنین به راه اندازی سینمای کانون قم اشاره کرد و گفت: این سینما از ابتدای سال جاری راه اندازی و با استقبال مواجه شد و اکران فیلم‌های کودک و نوجوان به صورت ویژه در این سینما دنبال می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قم به ورود کانون به بحث فیلمسازی اشاره کرد و افزود: در آینده نه چندان دور شاهد معرفی نوجوانان با استعداد در زمینه فیلم و فیلمسازی و کارگردانی خواهید بود.

ندافی تصریح کرد: به زودی شاهد تولید فیلم های کوتاه و فیلم های یک دقیقه ای با مضامین مختلف به ویژه مضامین دینی توسط نوجوانان فیلمساز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش فیلمسازی بسیار جدی هستیم و کارگاه های آموزشی با اساتید مطرح برگزار خواهیم کرد.

ندافی همچنین از برپایی موکب ویژه کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب که پارسال راه اندازی شد به عنوان اولین موکب فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان ثبت شده است.
وی افزود: غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور از موضوع هایی هستند که در تهیه محتوا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی هستیم.

همچنین در این نشست خبری رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه استان قم در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان به اکران ۱۰ فیلم در سینما کانون قم می‌پردازد افزود: فیلم‌های «داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز»، «بنیامین»، «جزیره گنج»، «قطار آن شب»، «جوانمردان»، «بیست و سه نفر»، «اینجا خانه من است»، «منطقه پرواز ممنوع»، «غرغرو وارد می‌شود» و «تورنادو» به عنوان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان در سینما کانون قم اکران خواهند شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه در قم افتتاح می شود، تصریح کرد: روزانه دو فیلم در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ به روی پرده می رود.

رضوانی با اشاره به اینکه سینما کانون قم دارای ظرفیت ۲۲۰ صندلی است، افزود: بلیت‌های جشنواره برای عموم علاقه مندان به مبلغ ۵ هزار تومان از طریق سایت سینما تیکت قابل خریداری است.

وی همچنین از اجرای بخش «پروانه‌های فیروزه‌ای» خبر داد و گفت: یک تیم داوری پانزده نفره متشکل از کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ ساله در قالب این طرح به داوری آثار می نشینند.

محمدکاظم رضوانی تصریح کرد: کارگاه آموزشی ویژه داوران کودک و نوجوان این جشنواره‌ با حضور آقای سید امیر طباطبایی، فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار و در این کارگاه به مباحث شناخت فیلم و معیارهای ارزیابی فیلم پرداخته شد.

رضوانی همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان توسط سینما سیار با شعار «رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم» در ۱۴۴ نقطه کشور خبر داد و گفت: این رخداد نیز در بخش‌های استان قم از جمله کهک، قنوات، فردو و وشنوه برگزار خواهد شد و تعدادی از فیلم‌های این جشنواره به همت انجمن سینمای جوانان قم در مناطق مورد اشاره اکران می شود.

وی در پایان از توسعه و برگزاری جشنواره های سینمایی در استان ها به عنوان رویکرد مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: در سال جاری، برگزاری جشنواره سینما حقیقت، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر در دستورکار قرار دارد.  

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز امروز در این نشست خبری اظهار کرد: امسال نیز استان قم برای سومین دوره افتخار دارد میزبان فیلم های جشنواره کودک و نوجوان باشد.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران فقط تهران نیست»، گفت: این جشنواره سینمایی و فرهنگی با نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۳۰ استان برگزار می شود.

محمدجواد محرابی با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در پوشش و انعکاس اخبار جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در قم، گفت: امیدواریم انعکاس اخبار این رویداد سینمایی و فرهنگی نیز با همت و تلاش خبرنگاران استان به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =