کد خبر: 290716
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
بازدید 320
 برگزاری عصری با قصه در خانه میرزا کوچک جنگلی

قصه‌گویان برتر شهرستان رشت در ویژه‌برنامه «عصری با قصه» در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی به روایت قصه‌ها پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان این ویژه‌برنامه که در راستای برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مدیرکل کانون و مسئولین با همراهی خانواده‌ها، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری چهارگانه رشت در تاریخ پنجم شهریورماه جاری برگزار شد، اسفندیار ضیایی مدیرکل کانون با اشاره به تجربه‌های ارزشمند و گران‌سنگ کانون پرورش فکری در ترویج فعالیت قصه‌گویی یادآور شد: قصه و قصه‌گویی از خلقت آفرینش آغاز شده و در طول تاریخ با قصه زندگی بزرگان و پیشینیان همچنان جاری است، وی افزود: ما وظیفه داریم با نقل قصه‌های حماسه‌ی کربلا و قصه بزرگانی که زندگانی آنها برای ما الگو و عبرت است، درس خوب زیستن را به کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان انتقال دهیم.

ضیائی در سخنانش  با اشاره به پیشینه کانون استان گیلان در ترویج و  برگزاری جشنواره قصه‌گویی از تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها که در برگزاری این رویداد فرهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و مشارکت دارند، قدردانی کرد.

اسفندیار ضیایی مدیر کل کانون استان گیلان

محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نیز شهر رشت ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران ویژه‌برنامه عصری با قصه، همراهی خانواده‌ها را جهت شرکت فرزندان این سرزمین در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی مرد مبارز گیلانی که در راه حق و آزادی جان خود را نثار کرد، ارزشمند توصیف کرد و قصه‌گویی در این فضای معنوی را مایه مباهات دانست.

عاقل‌منش درعین حال از تلاش مربیان مراکز کانون پرورش فکری که فرزندان‌مان را با میراث‌های فرهنگی و شخصیت‌های بزرگ کشورمان آشنا می‌کنند، صمیمانه سپاسگزاری و خواستار استمرار این برنامه‌های فرهنگی در مکان‌های تاریخی شد.

محمدحسن عاقل منش رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت

 در ادامه قصه‌گویان برتر مراکز چهارگانه رشت در رده‌های سنی نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و قصه‌گوی برگزیده بخش ۹۰ ثانیه جشنواره سال قبل(عمو آتش‌نشان) به روایت قصه‌های دینی، وقایع حماسه‌ی کربلا و قصه‌های زندگی پرداختند.

اجرای سرود توسط اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت، اهدای جوایز  و بازدید از خانه تاریخی میرزا کوچک از دیگر برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =