گردهم‌آیی کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور در تبریز برگزار شد

گردهم‌آیی و نشست آموزشی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به میزبانی کانون استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عنوان این نشست دو روزه «شیوه‌های خبرنویسی در روابط عمومی و فضای مجازی» بود که طی آن فعالیت‌های این کارشناسان در صفحه‌های رسمی کانون استان‌ها در شبکه‌های اجتماعی مورد نقد و تحلیل محمد عکاف مدرس این دوره قرار گرفت.

در این دوره که طی روزهای ۶ و ۷ شهریور ۱۳۹۸ در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد،  حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون از تولید یک برنامه تلویزیونی ویژه کانون در یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در این برنامه که سه روز در هفته روی آنتن تلویزیون می‌رود، تلاش می‌کنیم دست‌آوردهای کانون و چهره‌های شاخص در عرصه‌های بین‌المللی، ملی و حتی منطقه‌ای و برخی مربیان کانون در نقاط مختلف کشور در  ۵۴ سال گذشته را با استفاده از آیتم‌های مختلف و جذاب به جامعه معرفی کنیم.

او برای تامین بخش‌های مختلف برنامه‌های تلویزیونی استانی از سوی روابط عمومی کانون اعلام آمادگی کرد و با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی از کارشناسان روابط عمومی استان‌ها خواست موضوع تولید برنامه‌های ویژه کانون در شبکه‌های استانی را پیگیری کنند.

راه‌اندازی تورهای عکاسی برای استفاده از ظرفیت‌های تصویری رسانه‌های جمعی به‌منظور معرفی کتاب‌خانه‌های کانون به‌ویژه مراکز سیار شهری و روستایی و همراه کردن چهره‌های فاخر و نام‌آشنای هنری و ادبی با این گروه از جمله پیشنهادهای رهنما به کارشناسان روابط عمومی کانون بود.

رضا منتظری مشاور مدیرعامل کانون و فعال رسانه‌ای نیز در این گردهم‌آیی درباره‌ی نیازهای رسانه‌ها از کانون و چگونگی کیفیت‌بخشی به ارتباط رسانه‌ای سخن گفت.

او مباحثی مانند نیاز سنجی و مشخص کردن هدف‌های رسانه، پاکیزه‌نویسی، کاهش استفاده از واژه‌های کلیشه‌ای و حواشی خبر و خلاصه‌نویسی و حرکت به سمت نگارش نرم خبر با توجه به ماهیت فرهنگی کانون و مخاطبان کودک و نوجوانش را مورد توجه قرار داد و بر آن تاکید کرد.

علی بینش مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی نیز که میزبانی این دوره را بر عهده داشت در سخنان کوتاهی ضمن خوش‌آمدگویی به کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور گفت من با تمام وجودم سختی‌ها و سنگینی کار روابط عمومی را لمس کرده‌ و با آن آشنا هستم و تلاش می‌کنم همواره قدردان آن‌ها باشم.

در بخشی از زمان این گردهم‌آیی و دوره آموزشی، کارشناسان روابط عمومی راهبردها و برنامه‌های کانون در حوزه پوشش خبری جشنواره‌ها و رویدادهای پیش‌روی کانون را مورد نقد و بررسی قرار دادند و دیدگاه‌های انتقادی و پیشنهادهای خود را با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در میان گذاشتند.

همچنین در این گردهمایی شش کارشناس روابط عمومی در حوزه‌های خبر، شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با ستاد و پی‌گیری امور معرفی شدند. بر این اساس در بخش خبر از حجت نورخیزمحجوب از استان گیلان و بهرام دهکردی از استان خوزستان، در بخش فضای مجازی از محمد تحصیلدار از استان قم و رضا عابدی از استان مازندران و در بخش ارتباط با ستاد از فریبا نوروزیه از استان مرکزی و اعظم موسوی از استان فارس به عنوان روابط عمومی‌های برتر کانون کشور با اهدای لوح قدردانی و هدیه تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =