کد خبر: 290946
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
بازدید 896
یک‌سالگی انجمن ادبی آفرینش در حضور شاعر "صد دانه یاقوت"

هم زمان با یکساله شدن فعالیت انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان مصطفی رحماندوست و مجید قیصری مهمانان ویژه انجمن شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این برنامه اعضای انجمن آفرینش به خوانش داستان‌ها و اشعار خود در حضور رحماندوست و قیصری پرداختند.

مصطفی رحماندوست بعد از شنیدن اشعار اعضاء گفت: در شعر و مخصوصا شعر سپید موسیقی بر هر چیزی ارجحیت دارد. وی افزود: بعضی‌ها از روی ناتوانی به سراغ شعر سپید می‌روند، در حالی که باید دانست همه قواعد شعر کلاسیک باید در شعر سپید رعایت شود و با ایجاد هماهنگی در کلمات می‌توان یک نوع موسیقی را در شعر سپید ایجاد کرد و آن را از نثر معمول متمایز ساخت.

در ادامه برنامه کژال عسگری، نیکناز رستگاری، زهرا شهبازی و سماء غلامعلی از مراکز ۵ گانه همدان و مریانج و از اعضای فعال انجمن ادبی آفرینش به خوانش داستان‌های خود پرداختند.

مجید قیصری دیگر مهمان این برنامه در خصوص کلیت داستان‌های خوانده شده گفت: یکی از راه‌های پرداخت شخصیت در داستان، توجه به زبان قهرمان‌ها و شخصیت‌های قصه است و تعداد زیاد شخصیت‌ها در هر اثری زمانی برای خواننده قابل درک است که هرکدام از آن شخصیت‌ها ویژگی‌ خاص خود را داشته باشند.

قیصری در ادامه به محتوای برخی از داستان‌ها نیز اشاره داشت و افزود: عمق شخصیت‌ها بهتر از تعدد آنها در داستان است و باید توجه داشت که انتخاب نام اثر مهمترین بخش کار است که می‌تواند علاوه بر جلب توجه مخاطب به داستان، معرف محتوای آن نیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =