کد خبر: 290948
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
بازدید 523
"این خانه پر از نام محمد است" در کانون استان همدان رونمایی شد

در آئین برگزاری کارگاه داستان نویسی با حضور مصطفی رحماندوست و مجید قیصری از کتاب "این خانه پر از نام محمد است" رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان کارگاه داستان‌نویسی با عنوان "تصویر پیامبر در آینه هنر" با حضور مصطفی رحماندوست و مجید قیصری ۱۲و۱۳ شهریورماه در مرکز شماره ۱ همدان برگزار شد.

در اولین روز از این کارگاه دو روزه  که با مشارکت دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار شد، مدیر کل کانون استان همدان با خیرمقدم به مدعوین و اساتید حاضر در جلسه به برگزاری پنجمین جشنواره خاتم اشاره کرد و گفت: فراخوان پنجمین دوره این جشنواره منتشر شده است و شرکت‌کنندگان تا پایان اسفندماه سال جاری مهلت دارند آثار خود را در قالب داستان کوتاه با موضوع حضرت محمد(ص) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بهناز ضرابی‌زاده افزود: بسیار خرسندیم که امروز میزبان کتاب "این خانه پر از نام محمد است" به نویسندگی معصومه کریمی، مربی ادبی کانون هستیم که رتبه اول بخش داستان‌نویسی جشنواره چهارم خاتم را کسب نموده است.

در ادامه برنامه مجید قیصری نویسنده‌ی توانمند و نام آشنا، با معرفی جشنواره خاتم به ادبیات شکل گرفته در دهه ۶۰ پرداخت و گفت در این برهه زمانی بیشتر آثاری که از سیره ائمه و نبی اکرم (ص) موجود است، رونویسی از تاریخ است.

قیصری افزود: جشنواره خاتم به جای رویکرد تاریخی و تکراری به زندگی پیامبر، به دنبال نگاه جدیدتر و پویاتر به این مساله است و سیره ایشان باید در زندگی امروز ما جاری باشد که مصداق بارز آن داستان "این خانه پر از نام محمد است" می‌باشد.

سپس مصطفی رحماندوست ادبیات فولکلور و عامیانه را مقدمه ی ادبیات جدی دانست و در تایید صحبت های مجید قیصری افزود: همه انواع ادبیات با بازنویسی ادبیات فولکلوریک، باورهای عامه و ادبیات کلاسیک آغاز می شود.

رحماندوست در ادامه اضافه کرد: چیزی که در قدیم و در کنار منبرها، مردم را با سیره پیامبر و امامان آشنا می‌کرد، پرده‌خوانی بود که ادبیات عامه آن زمان را شامل می‌شد و اکنون می‌توان با بازنویسی خلاقانه و بازآفرینی آن‌ها، داستان‌های زیبایی را خلق کرد.

شاعر صد دانه یاقوت در ادامه با اشاره به وجود هنرمندان و نویسندگان همدانی و سابقه مطالعه در این شهر، ابراز امیدواری کرد: با توجه به موجود بودن استعداد لازم در نویسندگان همدان امیدوارم مرحله جدیدی در نوشتن درباره پیامبر که مرحله خلاق آن است از این شهر آغاز شود.

برنامه با رونمایی از کتاب معصومه کریمی با نام "این خانه پر از نام محمد است" ادامه یافت. لازم به ذکر است این کتاب مشتمل بر ۳ اثر برگزیده جشنواره خاتم است که توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =