کد خبر: 290967
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
بازدید 513
"این خانه پر از نام محمد است"  در ترازوی نقد منتقدان قرار گرفت

با حضور مصطفی رحماندوست، مجید قیصری و اعضای انجمن ادبی آفرینش همدان، بخش دوم جلسه نقد و بررسی داستان "این خانه پر از نام محمد است" در مرکز شماره یک کانون همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان؛ رحماندوست در این نشست گفت: دوره بازنویسی سیره پیامبر تمام شده است و الان باید داستان‌هایی نوشته شود که از لحاظ ساختاری قصه داشته باشد و ساخته شوند.

مصطفی رحماندوست در ادامه افزود: قصه "این خانه پر از نام محمد است"  در واقع به گونه‌ای نوشته شده است که بدون نام بردن از حضرت محمد(ص)، از خانه‌ای روایت می‌کند که پر از نام و اندیشه و اخلاق پیامبر است.

در ادامه این جلسه مجید قیصری نویسنده کتاب "جشن همگانی" گفت: یکی از ویژگی‌های متن این است که قصه در امروز بیان می‌شود و دارای کنش و واکنش است. در این داستان تولد و مرگ در کنار هم قرار گرفته و در کل داستان نیز، نام حضرت محمد(ص) وجود دارد. وی افزود: در داستان‌نویسی پیرامون حضرت محمد(ص) تلاش کنید تا دغدغه‌های خود را بنویسید.

در ادامه این مراسم اعضا و مربیان مراکز کانون به بیان نقدها و نظرات خود در این خصوص پرداختند. مصطفی رحماندوست در جمع‌بندی مطالب این جلسه گفت: ما برای نوشتن درباره این موضوع محدود بودیم اما هم‌اکنون دست ما برای نوشتن در مورد حضرت محمد(ص) بازتر است ولی در سال‌های بعد کار سخت‌تر خواهد بود زیرا داستان‌های بیشتری درباره حضرت محمد(ص) خواهند نوشت.

در پایان این نشست سه‌ساعته رحماندوست گفت: امیدوارم امسال در پنجمین جشنواره خاتم داستان‌های خوبی درباره پیامبر داشته باشیم و نویسندگان همدانی هم در این جشنواره پرقدرت شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =