چهارمین نشست انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شد

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: چهارمین نشست انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه مربیان و اعضا کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مریم سامی اظهار داشت: باتوجه به اینکه کودکان از طریق داستان ها و افسانه ها با حقایق و تجربه های زندگی آشنا می شوند. تأثیرپذیری از شخصیت های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیرهای آموزشی و تربیتی داستان سرایی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مربیان فرهنگی و اعضاء کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمین نشست انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز یکشنبه 11 شهریور ماه در سه بخش در اصفهان برگزار شد.

 کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: این کارگاه آموزشی در بخش نخست برای آشنایی اعضا با تاثیر زبان بدن در قصه گویی و همچنین آشنایی مختصر شرکت کنندگان در دوره با این ارتباط برگزار شد که این بخش توسط نغمه عطایی مربی مسئول و از قصه گویان با تجربه استان آموزش داده شد.

مریم سامی در ادامه خاطر نشان کرد: از مهم ترین نکات گفته شده در این نشست آموزش انتخاب لباس بود چون انتخاب لباس مناسب مخاطب را بیش از قصه جذب می کند و باید  یک قصه گو در این زمینه بسیار دقت کند زیرا لباس باید در خدمت قصه گو و معرف قصه و شخصیت او باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین در بخش اول این دوره آموزشی نکاتی همچون استفاده از لحن، رسایی صدا، به کارگیری چشم ها و نقش مهمی که این موضوع در ارتباط بین مخاطب و قصه گو دارد و همچنین تکنیک های استفاده از زبان بدن قصه گو از جمله مباحث آموزشی بودند که به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه گفت: در بخش دیگر این کارگاه آموزشی نیز اعضای نوجوان که در ساعت قبل با اصول زبان بدن آشنا شده بودند در سه کارگاه تقسیم شدند تا همراه با مربیان مجرب قصه گویی به تمرین و انتقال دانش خود بپردازند که در این بخش سمیرا آذری پور، مهدی رحمانی و نغمه عطایی هدایت اعضای نوجوان را به عهده داشتند.
 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =