کد خبر: 291005
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
بازدید 584
آشنایی اعضای انجمن سرود کانون سمنان با تکنیک سلفژ

دومین جلسه انجمن سرود کانون پرورش فکری سمنان با آموزش تکنیک سلفژ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین جلسه انجمن سرود اعضا و مربیان کانون پرورش فکری سمنان با دعوت از معماریان نوازنده و آهنگ‌ساز موسیقی در قالب کارگاه آموزش تکنیک سلفژ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

معماریان، ضمن ابراز خرسندی از علاقه و استقبال اعضا و مربیان کانون به سرود و آوازخوانی با بیان تعریفی از سلفژ و هفت سیلاب آن مبنی بر «دو، رِ، می، فا، سُل، لا، سی» به تمرین نت‌خوانی با آن‌ها پرداخت.

وی با بیان این‌که سلفژ یا سرایش، تکنیکی آموزشی برای آوازخوانی است، اظهار داشت: تعاریف متعددی برای سلفژ بیان شده و می‌توان آن را خواندن مجموعه‌ای از نت‌ها به‌صورت پی در پی و پشت سر هم با رعایت قوانین نت‌ها و سکوت‌ها برشمرد.

معماریان در پایان تأکید کرد: پایه یادگیری سلفژ دانستن ارزش زمانی هر نت است که در کنار آن بایست ارزش زمانی هر سکوت را فرا گرفت.

راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان سمنان نیز در این جلسه برای ۴۰ عضو دختر و پسر و شش مربی کارگاه سرود درخصوص تست صدا، جداسازی صداهای سوپرانو، التو، تِنور و باس، انتخاب تک‌خوان گروه، تمرین‌های گرم‌کردن صدا قبل از اجرا، نظم و آرایش گروه، استفاده از برنامه آموزش ارگ و چگونگی نصب آن روی گوشی همراه و...، مطالبی بیان کرد.

دانایی، هدف از برگزاری این انجمن را تشکیل و تثبیت گروه سرود، بازخوانی و تکرار مطالب بیان‌شده در کارگاه آموزشی از سوی سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور، عنوان و بر جدی‌گرفتن و فرآیندمحور بودن کارگاه‌های سرود در مراکز فرهنگی‌هنری تأکید کرد.

گفتنی است؛ در پایان نشست، اعضا و مربیان به تمرین سرود با صداهای زیر و بم و موسیقی با کلام و بی‌کلام پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =