عاشوراییان، در کانون رشت گردهم‌آمدند

چهارمین گردهم‌آیی عاشورایی کارکنان دستگاهای اجرایی مستقر در مجتمع اداری شهر رشت، با همکاری و میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این گردهم‌آیی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ حسینی در جامعه و به تصویر کشیدن هم‌دلی و همراهی تمامی مجموعه‌های فعال این نظام اسلامی در مسیرترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی صورت‌گرفت.

حجّت الاسلام و المسلمین مجید مقدادی نیز به عنوان سخنران این مراسم، به پیشینه‌ و دلایل برگزاری آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اهل‌بیت و یاران باوفای ایشان اشاره و با یادآورشدن اهداف پنهان و پیدای این حرکت سیاسی و عقیدتی افزود: لازم است با برگزاری هدف‌مند و باشکوه این مراسم،  به بالندگی و پویایی افزون‌تر دین مبین اسلام و توسعه فرهنگ عاشورایی کمک‌کنیم.

حجّت الاسلام مجید مقدادی، سخنران مراسم

میهمان این برنامه هم‌چنین، نگاهی ویژه به سخنان معصومین(ع) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در ارتباط با برکت‌های ماه محرم داشت و با تبیین ضرورت مطالعه زوایای مختلف قیام حسینی و لزوم ارایه‌ی آموزش‌های برگرفته از تفکر عاشورایی به نسل نوجوان و جوان تصریح‌کرد: همواره و در تمامی زمان‌ها، شاهد رویارویی خیر و شر هستیم و برهمین اساس نیز باید به تربیت نسلی آگاه و باورمند توجه ویژه‌داشته باشیم.

این کارشناس علوم دینی دیگر بخش سخنان خود را به اهمیت جاری‌سازی فرهنگ عاشورایی در تمامی جنبه‌های زندگی شخصی و اجتماعی اختصاص داد و تاکیدکرد: عاشورا باید در متن زندگی همگان جریان یابد و تفکر عاشورایی هم به‌عنوان تکیه‌گاهی مناسب در مواجهه با دشمنان اسلام و مسلمین مورد استفاده قرارگیرد.

ادامه‌بخش این مراسم نیز شرکت حاضران در مراسم پُرفیض زیارت عاشورا بود و در این میان محمود شعبانی، از همکاران کانون استان گیلان به ذکر مصیبت و مدیحه‌سرایی پرداخت که با هم‌خوانی و سینه‌زنی عزاداران حسینی همراه شد.    

                                                                                                                                                                                           


 

محمود شعبانی، مداح اهل بیت(ع) و همکار کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =