آموزش تا خلق اثر ادبی در کانون سمنان

نشست آموزشی خاطره‌نویسی رضوی با تشویق اعضا به خلق اثر در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست آموزشی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی با هم‌کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه مربیان کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان در مرکز آفرینش‌های ادبی سمنان برگزار شد.

مهرناز نصیری کارشناس ادبی کانون استان سمنان اظهار داشت: مربیان در این نشست با تفاوت‌های سفرنامه و خاطره، سفرنامه‌های مهم و تاریخی و هم‌چنین ویژگی‌های این دو قالب ادبی آشنا شدند.

وی در ادامه افزود: هشتمین دوسالانه‌ی ملّی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام‌رضا(ع) با هدف اشاعه‌ی ­فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره امام‌رضا(ع)، ترویج و گسترش فرهنگ سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی از قالب‌های ادبی مهم و تأثیرگذار که به فراموشی سپرده شده است و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان آثار ادبی مرتبط با فرهنگ رضوی به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

نصیری یادآور شد: در این دوره از جشنواره، سفرنامه و خاطره با موضوع زیارت بارگاه حضرت یحیی‌بن‌موسی‌کاظم(ع) برادر امام‌رضا(ع) در شهر سمنان و حضرت فاطمه‌معصومه(س) در شهر قم نیز پذیرفته می‌شود.

گفتنی است؛ مقرر شد مربیان ادبی با اجرای طرح‌هایی با موضوع سفرنامه و خاطره‌نویسی، اعضای کارگاه را به نوشتن و خلق اثر در این دو قالب ادبی تشویق و آثار برتر را تا پایان شهریورماه سال جاری به مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =