برنامه نشست‌های نویسندگان با نوجوانان ایرانی در نیمه دوم سال

برنامه‌ی نشست‌های ادبی دوپنجره در سال ۱۳۹۸ از سوی اداره ‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست‌ها اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون با حضور شاعران و نویسندگان به نقد و بررسی آثار آن‌ها می‌پردازند.

بر اساس این گزارش نشست‌ ادبی «دوپنجره» از برنامه‌های پرمخاطب آفرینش‌های ادبی و هنری کانون است که هر سال در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و امسال دوازدهمین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد.

بر همین اساس در نیمه‌ی نخست سال جاری در ۱۱ استان گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، گلستان، کردستان، فارس، لرستان، اردبیل، آذربایجان غربی، البرز و قزوین برگزار شده است.

در همین حال در کانون گیلان کتاب «قد سر سوزن» ناصر کشاورز، در کهکیلویه و بویراحمد «زیبا صدایم کن» فرهاد حسن‌زاده، در یزد «چرا تو سنگی» بیوک ملکی و در استان گلستان کتاب «کاش حرفی بزنی» اثر مصطفی رحماندوست در حضور نویسندگان نقد و بررسی شد.

هم‌چنین در ادامه این برنامه‌ها در نیمه‌ی نخست سال ۹۸ در استان کردستان کتاب «پیشگو»، در کانون فارس «عجیب و عجیب‌های ته دریا»، در لرستان «سمفونی سیب‌زمینی‌ها»، در اردبیل «خداحافظی در خیابان پاییز» در آذربایجان غربی «آب وتاب» در کانون استان البرز رمان «سایه‌ی هیولا» و در استان قزوین کتاب «احتیاط کنید پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» به ترتیب با حضور حمید نوایی لواسانی، طاهره ایبد، عبدالمجید نجفی، مریم اسلامی، سعیده موسوی‌زاده، عباس جهانگیریان و حسین تولایی مولفان آثار نقد و بررسی شد.

بر همین اساس در نیمه‌ی دوم سال جاری نیز قرار است این نشست‌ها در سایر استان‌های کشور برپا شود و همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، هوشنگ مرادی‌کرمانی مهمان نوجوانان چهارمحال و بختیاری است و حمیدرضا شاه‌آبادی به استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی سفر می‌کند.

هم‌چنین شاهین رهنما در زنجان، مهدی مرادی در اصفهان، حسین تولایی در ایلام، مهدی رجبی در خراسان رضوی و فرهاد حسن‌زاده در استان قم مهمان برنامه‌ی دوپنجره خواهند بود.

در ادامه نیز مهدی مردانی در سمنان، اسدالله شعبانی در مازندران، محسن هجری در استان مرکزی، مهناز فتاحی در کرمان، مژگان بابامرندی در کرمانشاه، طیبه شامانی در همدان و حمیدرضا شکارسری در استان تهران پای نقد نوجوانان در ویژه‌برنامه‌های ادبی دوپنجره خواهند نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =