کد خبر: 291164
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
دیدن حشرات در زیر میکروسکوپ، با یک دانش‌نامه ممکن شد

جوی فرانسیس و نیل لوید به عنوان نویسنده و تصویرگر دانش‌نامه‌ای با عنوان «دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ» را برای نوجوانان تالیف کرده‌اند. این کتاب با ترجمه فارسی برای پنجمین بار وارد بازار نشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر با سرفصل‌هایی همچون پرجمعیت‌ترین، بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین، سریع‌السیرترین، خطرناک‌ترین و حریص‌ترین حشرات همراه است. در هر بخش، این موجودات و ویژگی‌های آن‌ها تشریح شده است و عکس‌ها و تصویرگری‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا دانش خود را نسبت به این حشرات گسترش دهند.

در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «بیش‌تر حشرات جثه‌ کوچکی دارند، حتی بعضی از آن‌ها اندازه‌ سر یک سوزن هستند. بنابر این با چشم غیرمسلح هرگز نمی‌توانیم ساختمان اندام‌های درونی بدنشان را مشاهده کنیم. همین‌طور مطالعه‌ رفتار آن‌ها نیز کاری بسیار مشکل است، اما به کمک میکروسکوپ‌های نیرومند می‌توان وارد دنیای پررمز و راز حشرات شد و به شگفتی آفرینش پی برد و بعضی از حشرات بسیار مهاجم، بسیار حیله‌گر یا بسیار نیرومند هستند. ضمن مطالعه‌ کتاب که همراه با تصویرها و عکس‌های بسیار جالب و خارق‌العاده است با دنیای متنوع این جانداران کوچک آشنا می‌شوید.»

گفتنی است این اثر در ۴۸ صفحه و با قیمت ۷هزار تومان با شمارگان ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. پیش‌تر نیز ۲۵هزار نسخه از این اثر به چاپ رسیده است.

این کتاب که ترجمه آن را مجید عمیق بر عهده داشته است، اولین بار در سال ۱۳۸۱ منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =