کد خبر: 291176
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
بازدید 891
نوجوان تیرانی مقام نخست مسابقات یوسی مس کشور را به خود اختصاص داد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تیران گفت: علی اکبر دادخواه عضو ۱۰ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تیران با کسب مقام اول در مسابقات کشوری یوسی مس یکی از نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی این رشته در مالزی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، الهام فخاری اظهار داشت: شهریور ماه امسال ششمین دوره مسابقات یوسی مسی کشور با رقابت 620 نفر از نخبگان این رشته در تهران برگزار شد که در این دوره علی اکبر دادخواه عضو ۱۰ ساله  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تیران موفق شد با درخشش خود مقام نخست این دوره را کسب و به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان به مسابقات جهانی این رشته که در آذر ماه سال جاری در مالزی برگزار می شود راه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای UCMAS با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای و با بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ به طور همزمان شده و با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارتهای نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می شود که در موفقیت دانش آموزان در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد. این سیستم دارای 10 سطح اصلی و دو سطح پیش دبستانی است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تیران ادامه داد: UCMAS ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی - چرتکه همراه با مهارت‌های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک جهت ترویج یادگیری و به طور خاص یادگیری ریاضی، به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی می شود.

الهام فخاری افزود: این طرح توسط پروفسور دینو ونگ در مالزی ابداع شد و هرساله مسابقات یوسی مس به صورت استانی، کشوری و جهانی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =