برگزاری دومین جشنواره طرح‌های خلاق در کانون سمنان/از ایده تا اجرا

دومین جشنواره طرح‌های خلاق ویژه مربیان کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، برگزار و از مربیان برگزیده، تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین جشنواره طرح‌های خلاق با عنوان «از ایده تا اجرا» با دعوت از فرزانه رحمانی کارشناس ادبیات کودک و نوجوان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کشور و حضور مسئولان، مربیان و اعضای مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد، صبح روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ هم‌زمان با بزرگ‌داشت شعر و ادب پارسی با نام و خاطره‌ی زنده‌یاد محمدحسین شهریار، ویژه مربیان کارگاه نوشتن خلاق در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار و از مربیان برگزیده این دوره از جشنواره، تجلیل شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از هم‌راهی و هم‌دلی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی کانون کشور، اظهار داشت: نشست‌ها و جشنواره‌های خلاق و پویا، خلاقیت را در مخاطب زنده می‌کند و اتفاق‌های خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.

خدابخشی با بیان این‌که علاقه‌مند به شرکت در نشست‌های خلاق ادبی است، تأکید کرد: برای کیفیت بهتر این نشست‌ها به‌ویژه در زمینه‌ی ایجاد فضا و تأمین امکانات مالی، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه خواهیم کرد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش انجمن‌ها و نشست‌های ادبی در سراسر استان باشیم.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور و داور این دوره از جشنواره، ضمن ابراز خرسندی از طرح‌های خلاق و کاربردی مربیان کارگاه نوشتن خلاق، برگزاری چنین جشنواره‌ای را در سطح کشوری دانست و از اقدام شایسته‌ی کانون پرورش فکری سمنان، قدردانی کرد.

رحمانی در ادامه، با تأکید بر تازگی، تنوع و خلاقیت در ارائه و تناسب طرح مکتوب با گروه سنی اعضا درخصوص اندیشه و هدفمندی طرح‌ها، توانایی ایجاد انگیزه برای خلق اثر، خلاقیت در اجرای طرح، دانش کافی و تسلط کامل بر مبحث مورد نظر، استفاده از تجربه ادبی متناسب با طرح، تحرک، نشاط و جذابیت طرح اجرایی و توانایی جذب مشارکت از اعضا و...، مطالبی بیان کرد.

مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از استقبال مربیان و مشارکت فعال و خلاقانه در این جشنواره، هدف از برگزاری آن را پرورش توان‌مندی‌های مربیان کارگاه‌های ادبی درخصوص شیوه‌های خلاقانه‌ی اجرای طرح‌های نوشتاری و تبادل تجربیات، عنوان و جذابیت در اجرای طرح‌های ادبی را رمز ماندگاری اعضای کودک و نوجوان در کارگاه‌ها دانست.

نصیری در ادامه افزود: هیئت داوران جشنواره پس از اجرای طرح‌های خلاق، زهرا دیانی مربی مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، نسیبه یعقوبی مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، سمانه شجاعی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر و شهمیرزاد، سیما امیرعبداللهیان مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، مهشید بشیری مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، مریم بخشی مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود و زهره عسگری مربی مراکز فرهنگی‌هنری بسطام و شماره دو کانون شاهرود را با توجه به پیوستگی و مرتبط‌بودن بخش‌های مختلف یک طرح ادبی، تسلط کامل بر طرح، تازگی، تنوع و خلاقیت در شیوه ارائه‌ی طرح، استفاده از قالب طنز در اجرای طرح، مشارکت اعضا و عناصر پبرامون، بهره‌مندی از تجربیات ادبی و هم‌چنین تحرک، نشاط و پویایی در طرح‌های اجرایی، برگزیده و شایسته‌ی تقدیر دانست.

گفتنی است؛ مربیان کارگاه نوشتن خلاق در کارگاهی آموزشی که عصر همان‌روز برگزار شد با شیوه‌های ابتکاری و راه‌های متنوع برای اجرای یک طرح خلاق، نحوه‌ی برقراری ارتباط با مخاطب، ارتباط با هدف موردنظر و پیوستگی بخش‌های مختلف اجرای طرح آشنا شدند و راهکارهایی برای تکمیل طرح‌های یک‌دیگر ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =