کد خبر: 291275
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
بازدید 181
جهرمی‌ها رکورد زدند

جهرمی‌ها با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون، قصه‌هایشان را در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، 54 قصه‌گو در بخش‌های زنان و مردان، پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها، دختران و پسران و قصه‌های90 ثانیه‌ای، در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند. بر اساس این گزارش، 2 نفر در بخش پدربزرگ‌هاو مادربزرگ‌ها، 2 مربی، 22 نفر در بخش دختران و پسران و 18 نفر در بخش زنان و مردان به روایت قصه پرداختند. این در حالی است که 10 قصه‌گو نیز در بخش قصه‌های90 ثانیه‌ای شرکت کردند.

کوچکترین عضو قصه‌گو در مرکز فرهنگی هنری جهرم، هلیا اسعدی 4 ساله است که در بخش قصه 90 ثانیه‌ای «خرگوش و لاک پشت» را روایت کرده و عبدالصمد رحمانیان پدریزگ قصه‌گویی است که با 72 سال سن قصه «خیجه چاهی» را ثبت کرده است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس روزهای 7 تا 9 مهرماه سال جاری جشنواره استانی قصه‌گویی را در شیراز برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =