آغاز بکار انجمن هنرهای نمایشی در کانون سمنان/ علاقه؛ لازمه‌ی خلاقیت

نخستین انجمن هنرهای نمایشی در کانون پرورش فکری سمنان، راه‌اندازی و از نشان این انجمن، رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین انجمن هنرهای نمایشی اعضا و مربیان این استان با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، محمدرضا طبسی رئیس حوزه هنری شهرستان شاهرود، مسعود تفضلی‌مقدم کارگردان و بازیگر، جمعی از مربیان کارگاه نمایش و ۶۰ عضو نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند، میامی، بسطام و شاهرود پیش از ظهر روز یک‌شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود راه‌اندازی و از نشان این انجمن، رونمایی شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، از تلاش کارشناسان اداره‌کل و هم‌راهی مربیان و اعضا در راه‌اندازی این انجمن، قدردانی و اظهار کرد: امیدواریم فرآیند فعالیت‌های کانون به‌صورت تخصصی‌تر، تداوم یافته و تأثیرات مثبت آن را در سراسر استان شاهد باشیم و امید داریم کانون از تمام امکانات و ابزار لازم برای رشد و شکوفایی فعالیت‌های چهل‌ودوگانه‌ی آن چه کمّی و چه کیفی، بهره‌برداری کند تا اعضای کودک و نوجوان از این امکانات، استفاده‌ی بهینه کنند.

خدابخشی در ادامه افزود: آغاز بکار انجمن تخصصی در سراسر استان برای کانون پرورش فکری یک روح جدیدی است که در مراکز فرهنگی‌هنری دمیده می‌شود و بر مبنای این فرآیندها، تلاش ما این است تا کانون باری دیگر روزهای طلایی خود را رقم زند که این موضوع، تنها با سعی و تلاش اعضا و هم‌راهی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری اتفاق می‌افتد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: انجمن هنرهای نمایشی، تشکلی عضومحور، متشکل از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری است که تحت سیستم آموزشی منظم و هدف‌مند قرار گرفته و با نگاهی خلاق و هنرمندانه به کسب مهارت در حوزه‌ی هنرهای نمایشی می‌پردازند.

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود و نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان با پخش فیلم‌های کوتاه نمایشی به بیان اهداف این انجمن و معرفی انواع نمایش به‌ویژه میکروتئاتر و... پرداخت.

آقاحسینی، هدف از راه‌اندازی انجمن هنرهای نمایشی را ارائه خدمات فرهنگی مؤثر به نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشور و به‌منظور کشف استعدادها و پرورش آن‌ها و هموارسازی مسیر ورودشان به دنیای هنر، ایجاد بستر مناسب برای آموزش، ترویج و سامان‌دهی فعالیت‌های نمایشی در کانون پرورش فکری، بسترسازی برای تشکیل گروه‌های نمایشی اعضای نوجوان و مربیان آن‌ها در مراکز مختلف کانون برای فعالیت‌های مشارکتی در راستای به نتیجه رساندن یک کار گروهی و...، برشمرد.

لازمه‌ی خلاقیت، علاقه است

تفضلی‌مقدم در کارگاه آموزشی عروسک‌سازی با دور ریختنی‌ها ضمن تشویق اعضا به حضور فعال و مستمر در انجمن نمایش، تأکید کرد: لازمه‌ی خلاقیت، زندگی، علم‌آموزی، خوب‌دیدن، تمرین و...، علاقه است و اگر علاقه نباشد، هیچ اقدامی، عملی نخواهد شد.

 وی در بخش دیگر سخنانش از اعضا خواست تا به دنبال رشته‌ها و هنرهای مورد علاقه‌ی معقول خود رفته و عجولانه، تصمیم نگیرند.

در ادامه، اعضای انجمن هنرهای نمایشی پس از آشنایی با نمایش و انواع آن، ساخت عروسک‌های نمایشی با دور ریختنی‌ها را تجربه و در پایان، کار خود را در قالب نمایشی کوتاه اجرا کردند.

گفتنی است؛ اجرای نمایش در قالب میکروتئاتر از سوی اعضای دختر نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام، تجلیل از مدرس کارگاه، برگزاری کارگاه عروسک‌سازی و...، بخشی از برنامه‌های این انجمن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =