کد خبر: 291377
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
بازدید 959
آیه‌های صبر و ایثار تلاوت شدند

همایش«آیه‌های صبر و ایثار» با هدف بازخوانی حماسه‌ی بانوان این دیار در هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) شهر رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این همایش با همراهی کانون پرورش فکری، کمیته زنان دفاع مقدس و با دعوت از «سیده نساء هاشمیان» همسر شهید محمد اصغری‌خواه، از شهدای جنگ تحمیلی صورت‌گرفت.

براساس این گزارش، بازخوانی حماسه‌سازی زنان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و تبیین و جایگاه ارزش‌مند آنان در پیش‌برد اهداف نظام، از محورهای اساسی این همایش به شمارمی‌رفت.

زندگی شهدا، منشور خوب زیستن است

سیده نساء هاشمی در این همایش که حضور اسفندیارضیائی، مدیرکل، همکاران  و اعضای کانون گیلان، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسوولان استانی را به‌دنبال‌داشت، دفاع مقدس را یک مقطع تاریخی با لایه‌های ناشناخته توصیف‌کرد و به تصویرکشیدن زوایای پیدا و پنهان آن را نیازمند تلاشی هنرمندانه و همیشگی خواند.

سیده نساء هاشمیان، میهمان همایش

نویسنده کتاب«فرمانده آسمانی» درهمین‌حال از نقش برجسته بانوان در دفاع مقدس سخن‌گفت و با تبیین این موضوع که همواره شاهد پرورش فرماندهان بزرگ در دامان مادرانی با باورهای عمیق  بوده ایم، گفت: این امر بیان‌گر اثرگذاری زنان و نقش‌آفرینی اثربخش آنان در عرصه«جهاد فرهنگی» است.

همسر شهید هشت سال دفاع‌مقدس در ادامه، به‌تشریح سیره عملی شهدا، به ویژه شهید «محمد اصغری‌خواه» پرداخت و افزود:  باورمندی، شاخصه مردان و زنان این سرزمین به‌شمارمی رود و لازم است این اصول و باورها به شیوه‌ای درست به آیندگان منتقل‌شود.

وی هم‌چنین بخش مهمی از سخنان خود را به آینده‌سازان ایران اسلامی اختصاص‌داد و ضمن توصیه‌ به آنان برای مطالعه زندگی و وصیت‌نامه شهدا تصریح‌کرد: «زندگی شهیدان، منشور خوب زندگی‌کردن است» و الگوسازی از آن، سرمایه‌ای بزرگ برای نسل حاضر خواهدبود.

محمدعلی حق‌بین، فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز دیگر سخنران این همایش بود که از ظرافت‌های شخصیتی و ویژگی‌های شهیدان سخن‌گفت و از حاضران برای الگوبرداری از این یادگاران ماندگار دعوت‌کرد.

محمدعلی حق بین، فرمانده سپاه قدس استان گیلان

فاطمه رفیعی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هم باورمندی، دگرخواهی و پیروی از منویات رهبری را از شاخصه‌های شهیدان، همسران، مادران و فرزندان آنان دانست و با تشبیه  اندیشه‌ خانواده معظم شهدا به تفکر حاکم بر کاروان امام حسین(ع)، بر لزوم نقش‌آفرینی همگان در سایه اخلاص و بی‌ریایی تاکیدکرد.

فاطمه رفیعی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گیلان

برپایه این گزارش، هنرنمایی مربیان و اعضای کانون گیلان، از برنامه‌های مورد علاقه حاضران بود و در این میان  نمایش«نهالی که بابام کاشت»، روی صحنه رفت.

این نمایش که نویسندگی آن را ایرج محمدی و کارگردانی و بازنویسی آن را منیژه واحد برعهده داشت، به زندگی یک نوجوان دردوران هشت سال دفاع مقدس‌می‌پرداخت که علارغم علاقه برای حضور درجبهه‌ها و همراهی با پدر رزمنده خود، ماندن در دیار و پاس‌داشت از حریم خانواده را انتخاب می‌کند...

تجلیل از همسر شهید«محمد اصغری خواه»، قدردانی از هنرمندان گروه نمایش و بازدید از نمایشگاه آثار «کتاب» و «نقاشی» مربیان و اعضای کانون گیلان با موضوع«هشت سال دفاع مقدس، پایان بخش این همایش به‌شمارمی‌رفت.

اجرای نمایش« نهالی که بابام کاشت» از سوی مربیان و اعضای کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =