برگزاری نخستین جلسه کارگروه توسعه‌ی مدیریت استان در کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: فعالیت‌های کانون مانند هوای پاکی که وارد ریه‌های اجتماع می‌شود پیشرو آگاهی‌بخشی و نهادینه کردن رفتارهای فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه کارگروه توسعه‌ی مدیریت استان در کانون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان ضمن معرفی کانون و فعالیت‌های آن گفت: پروژه‌های ما در کانون به دلیل نوع کاربری آن در خدمت بهبود فعالیت‌های فرهنگی است و به همین دلیل شرایط ویژای دارد.

معصومه هادی «سرعت‌بخشیدن به روند انجام کارهای عمرانی کانون» را یکی از نیازهای کانون عنوان کرد و گفت: همه‌ی تلاش ما برای خدمت‌رسانی بیشتر و گسترده‌تر به مخاطبانی است که در هیاهوی تبلیغاتی و رسانه‌ای امروز احتیاج دارند تا با تکیه بر توانایی‌های خود راه صحیح را بیابند و نوع فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گونه‌ای است که این مسیر را برای آنان روشن می‌کند.

هادی در ادامه‌ی سخنان خود کمبود نیرو در مراکز کانون را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که در کل کشور وجود دارد و برای رفع آن پیشنهاد کرد بخشی از ظرفیت استخدام نیرو در آموزش و پرورش به این مهم اختصاص یابد زیرا داشتن نیروهای متخصص بیشتر راه را برای پیشرفت فرهنگی و علمی کشور هموارتر می‌کند.

مدیرکل کانون سپس افزود: اگر خواهان جامعه‌ای با فرهنگ هستیم باید رفتارهای اجتماعی درست باشد و کانون با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد یک مرجع فرهنگی است که نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان است زیرا مورد اعتماد خانواده‌ها و فرزندان آن‌هاست.

هادی هم‌چنین گسترش کتاب‌خانه‌های سیار برای ارایه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان حاشیه‌ی شهر و روستاها را یکی دیگر از ضرورت‌ها عنوان کرد و در این‌باره گفت: کانون به واسطه‌ی هوای پاکی که وارد ریه‌های جامعه می‌کند با حضور در این مناطق بازخورده‌های مثبت فراوانی از سوی خانواده‌ها و مسئولان دریافت کرده و همین امر ضرورت گسترش این فعالیت‌ها در سطح استان را، بیش از پیش، به ما می‌نمایاند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه‌ی مسئولان به این سازمان فرهنگی و خدمات آن، کانون را در انجام فعالیت‌های سازنده‌ی آن، که پایه‌گذار جامعه‌ای آگاه‌تر، بیدارتر و هوشیارتر است، یاری رسانند و اطمینان داد کانون با همه‌ی تنگناهای اعتباری و مالی با قدرت به راه درخشان خود ادامه خواهد داد.

در ادامه همکاران واحدهای گوناگون گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست ساخت، تجهیزات مراکز، منابع انسانی و اعتبارات استانی ارایه کردند.

در پایان این جلسه هادی شرفی، نماینده سازمان مدیریت استان، با بیان این نکته که: هزینه در کار فرهنگی، با توجه به زمان‌بر بودن آن و نتیجه‌ی مثبتی که در پی دارد، یک نوع سرمایه‌گذاری است، افزود: سخنان و دغدغه‌های همکاران را در کارگروه‌های مرتبط عنوان و از آن دفاع خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =