ششمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برگزار شد

در ششمین جلسه شورای فرهنگی رویکردهای کانون پرورش فکری استان اردبیل در هفته ملی کودک و فرایند برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده را باید ساخت» بررسی و تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در نیم‌سال اول، نظیر کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی، مهرواره‌های به رنگ آسمان، صفویه‌شناسی، بازی‌های بومی و محلی، چوب‌های آب آورده، تشکیل انجمن‌های قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و سرود، برگزاری دوره‌های آموزشی را نشانه پویایی و تلاش همکاران خلاق و  زحمت‌کش کانون دانسته و بر استمرار برنامه‌ تأکید کرد.

در ادامه گزارشی اقدامات صورت گرفته در زمینه جشنواره قصه‌گویی، آموزش و توسعه کتاب‌خوانی توسط کارشناسان مربوطه، سیدجلیل صفوی، فتانه احمدی هادی و مهدیه علیقلیزاده ارایه شد.

آیین‌نامه هفته ملی کودک، یکی دیگر از موضوعاتی بود که توسط داریوش علومی، معاون فرهنگی استان تبیین و پس از بحث و تبادل‌نظر  مقرر شد، این رویداد مهم در استان با اولویت موارد زیر در مراکز فرهنگی کانون استان برگزار شود.

ـ ثبت‌نام رایگان علاقه‌مندان کودک و نوجوان در کلیه مراکز فرهنگی

ـ برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد آموزه‌های عاشورا

ـ اجرای ویژه‌برنامه روز جهانی کودک در تمامی مراکز

ـ برگزاری جشنواره قصه‌گویی استانی به میزبانی مرکز فرهنگی نمین در مهرماه، هم‌زمان با هفته ملی کودک.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =