برگزاری نخستین نشست دو انجمن هنرهای نمایشی و قصه‌گویی در ایرانشهر

نخستین نشست دو انجمن هنرهای نمایشی و قصه‌گویی و نهاد اقدام‌پژوهی با حضور کارشناسان و اعضا در ایرانشهر(سیستان و بلوچستان) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نهاد اقدام‌پژوهی و دو انجمن هنرهای نمایشی و قصه‌گویی در ایرانشهر فعالیت خود را آغاز کردند.

این سه بخش با حضور کارشناسان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برای مربیان و اعضا برگزار شد که در انجمن هنرهای نمایشی، مهتاب سارونی، مربی‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان همراه با مرور شیوه‌نامه‌ی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی برای اعضا و بیان هدف‌های آن به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

در بخش مربیان نیز سارونی در زمینه‌ی ساخت عروسک و تکنیک‌های جدید نمایشی بحث و گفت‌وگو کرد و در ادامه چند فیلم از نمایش و تیاتر عروسکی برای آشنایی با شیوه‌های جدید پخش شد.

در نشست انجمن قصه‌گویی کارشناس فرهنگی کانون استان، عالیه سجادی، اصول قصه‌گویی، فن بیان و کاربرد زبان بدن را به اعضا آموزش داد و در ادامه آنان با توجه به آموخته‌های خود قصه‌گویی کردند و به نقد قصه‌های دوستان خود پرداختند.

نهاد اقدام‌پژوهی نیز با حضور بی‌با رهسپار، کارشناس آموزش و پژوهش استان نشست خود را با هدف آشنایی با فعالیت‌های علمی- تحقیقی و اهمیت پی‌گیری مسئله تا یافتن پاسخ برگزار کرد.

این نهاد هم‌چنین در بخش مربیان با خوانش و بررسی مفاد آیین‌نامه‌ی نهاد، آشنایی با فرایند گروه، شناخت مراحل و اصول اقدام‌پژوهی جلسه‌ی خود را به پایان برد.

قابل ذکر است این نشست‌ها در نخستین روزهای پاییز با حضور همکاران در ایرانشهر برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی برای مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه بلوچستان
برگزاری نشست تخصصی برای مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه بلوچستان
برگزاری نشست تخصصی برای مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =