انجمن‌های کانون ابزاری قوی در خدمت توان‌مندسازی اعضا

ادامه‌ی نشست‌های انجمن‌های سرود، قصه‌گویی و هنرهای نمایشی در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان با حضور اعضا و مربیان در برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست انجمن‌های سرود، قصه‌گویی و هنرهای نمایشی در زاهدان و زابل برگزار شد.

با توجه به آغاز فعالیت انجمن‌های گوناگون در کانون استان و سازمان‌دهی اعضا و مربیان علاقه‌مند، نشست‌های منظم این انجمن‌ها در حوزه‌های گوناگون استان در حال برگزاری است.

مسئولان این انجمن‌ها، که با هدف ایجاد بستر مناسب برای آموزش و ترویج فعالیت‌ها، شناسایی و پرورش استعدادها، ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جذب و پایدارسازی و... راه‌اندازی شده، در سیستان و بلوچستان نیز به طور جدی در حال برگزاری نشست‌های تخصصی با استفاده از تجربه‌های همکاران و به‌کارگیری استادان توان‌مند است.

در ادامه‌ی برگزاری این نشست‌ها سه انجمن سرود در زاهدان، هنرهای نمایشی و قصه‌گویی در زابل کارگاه‌هایی با حضور اعضا و مربیان برگزار کردند که در سرود حاضران تفاوت صدای زیر و بم را آموختند و در ادامه تمرین سلفژ کردند.

در انجمن قصه‌گویی هم انتخاب قصه‌ی مناسب برای قصه‌گویی، مخاطب شناسی و آشنایی با قصه‌های عامیانه موضوع بحث و گفت‌وگو بود و انجمن هنرهای نمایشی نیز با دعوت از رضا عباسی، مدرس تیاتر و نمایش دانشگاه هنر زابل، موضوعات موثر بر شکل‌گیری یک تیاتر موفق، تمرین و حرکت درصحنه، شرایط پذیرش نقش و تحلیل شخصیت‌های یک متن نمایشی به شیوه تئوری و عملی به اعضا ارایه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =