«خلاقیت»، موضوع محوری نشست فصلی مربیان ادبی

نشست فصلی مربیان و رابطان ادبی کانون استان گیلان با تاکید بر ضرورت خلاقیت‌محوری و تلاش برای ساده‌سازی مفاهیم و آموزه‌ها جهت ارایه به کودکان ونوجوانان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف بررسی روند فعالیت‌های فصل تابستان سال ۱۳۹۸ و طرح‌ریزی برنامه‌های آتی مربیان و رابطان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت و طی آن بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و تلاش برای آسان‌سازی آموزه‌های ادبی قابل ارایه به مخاطبان تاکیدشد.

برهمین‌اساس، اکرم‌رحمانی، از صاحب‌نظران حوزه ادبیات و مدرس دانشگاه، ضرورت به‌روزرسانی محتوای متون کهن ادبی و مناسب‌سازی آن برای کودکان و نوجوانان را خاطرنشان‌کرد و همراهی با اندیشه‌های نسل حاضر را را مهم برشمرد.

میهمان این نشست هم‌چنین، خلاقیت‌محوری و آسان‌سازی مفاهیم و آموزه‌ها را دارای اهمیت ویژه دانست و ارایه‌ی مرحله به مرحله آموزش‌ها به کودکان ونوجوانان را در نیل به اهداف مفید و موثرخواند.

 برپایه این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های هدف‌مند مربیان و رابطان ادبی، از ضرورت جذب و پایدارسازی اعضا با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه سخن‌گفت.

اسفندیارضیائی در ادامه، همراه‌سازی کودک و نوجوان را از شاخصه‌های یک مربی توان‌مند قلمدادکرد و با مهم ارزیابی‌کردن بهره‌گیری از«خلاقیت و تجربه» گفت: افزون‌بر ارتقای قابلیت‌ها و افزایش داشته‌های علمی، نیازمند یافتن راه‌های مناسب برای انتقال  این آگاهی‌ها هستیم و از این رو استفاده از تجربه‌ها و به‌کارگیری روش‌های خلاقانه می‌تواند سازنده باشد.

او هم‌چنین نگاهی به ویژه‌برنامه‌های سالانه واحد آفرینش‌های ادبی کانون داشت و با یادآوری نقش مثبت نشست‌های ادبی و برگزاری آیین «دوپنجره» گفت: لزوم افزایش گستره‌ی اجرای این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان احساس‌می‌شود و لازم است با دعوت و همراه‌سازی صاحبان اندیشه و فعالان عرصه ادبیات، مراکز کانون به‌عنوان «پاتوق‌های‌ فرهنگی» به جامعه معرفی شود.

کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان نیز از جمله حاضران این نشست بود که به بررسی شیوه نامه‌ها پرداخت و بر لزوم استفاده از ایده‌های خلاقانه دربرگزاری کارگاه‌های ادبی تاکیدکرد.

حمیراخدابنده درهمین‌حال نقش «کتاب کار» کارگاه‌های ادبی را در اجرای فعالیت‌ها مفید ارزیابی‌کرد و مستندسازی فعالیت‌های کارگاه‌ها و به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های موفق از سوی مربیان و رابطان ادبی راخواستارشد.

برپایه این گزارش، بیان دیدگاه‌ها از سوی حاضران و معرفی کتاب‌های مناسب، از دیگر برنامه‌های نشست فصلی کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت بود.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =