قصه‌گویی بر بسیاری از روش‌های تربیتی ارجحیت دارد

سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با بیان اینکه یکی از روش‌های درمان روان‌شناختی، قصه‌گویی است، معتقد است: قصه‌گویی بر بسیاری از روش‌های تربیتی ارجحیت دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این مدیرکل استانی در مراسم افتتاحیه مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان که امروز 9 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیار خوشحال هستم که در این جشنواره حضور دارم. علت حضور من این است کودکان جز ارکان خانواده‌ها هستند و با توجه به حوزه‌ای که در اختیار دارم نیاز بود تا در این مراسم حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه امیدوارم با برپایی چنین جشنواره‌های هنری و فرهنگی فضا برای آموزش کودکان فراهم شود، ادامه داد: امروز همه بزرگ‌ها باید به این فکر برسیم که درگذشته در کنار بزرگان قصه‌هایی را شنیده‌ایم و اکنون باید شرایطی فراهم شود تا این قصه‌ها را برای کودکان خود بازگو کنیم.

این مدیرکل با اشاره به اینکه قصه‌گویی در تربیت کودکان بسیار اثرگذار است و بسیاری از پیام‌ها را می‌توانیم به کمک آن به نسل‌های بعد منتقل کنیم، گفت: در این زمینه امیدواریم بتوانیم به پرورش و رشد عاطفی و اجتماعی بچه‌ها از طریق قصه‌گویی کمک کنیم و می‌توان گفت که قصه‌گویی شاید بر بسیاری از روش‌های تربیتی ارجحیت دارد.

قصه‌گویی ارج نهادن به رؤیاها و ایجاد خلاقیت است

در ادامه این مراسم رضا کیانی مشاور هنری استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر به جامعه پویا و بالنده و در مسیر توسعه بی اندیشیم؛ به آدم‌های خلاق و پرسشگر نیاز داریم و قصه‌گویی ارج نهادن به رؤیاها و ایجاد آن خلاقیت است، عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی شاه‌بیت این خلاقیت است که بایستی علاوه بر رقابت به تکنیک‌ها و روش‌های روز و زبان بدن نیز در آن دقت کنیم.

کیانی با اشاره به این مهم که ما زمانی می‌توانیم به فردایی روشن در فرهنگ برسیم که مخاطب در مواجه با قصه علاوه بر پرسش‌های ذهنی خود به پرسش‌های بیشتری برسد، تأکید کرد: پرسشگری باعث پویایی یک جامعه می‌شود.

گفتنی است: مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان امروز 9 مهرماه با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری در اهواز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =